Przetwornica statyczna Medcom PSM60
inforail
15.12.2012 18:34
Przetwornica statyczna Medcom PSM60
Przetwornica stosowana jest w pojeździe kolejowym w celu przetworzenia stałego napięcia trakcyjnego 3000 V na niskie napięcie trójfazowe 400 V i stałe 24 V. Większe napięcie służy zasilaniu urządzeń pomocniczych o dużym zapotrzebowaniu na energię –takich jak silnik napędu sprężarki. Mniejsze napięcie wykorzystywane jest w szeregu instalacji –oświetleniowej, sygnalizacji, a także w komputerach pokładowych oraz systemach sterowania.
Przykładem współczesnego urządzenia służącego do przetwarzania prądu jest przetwornica statyczna Medcom PSM60-NS. Znalazła ona zastosowanie m. in. w elektrycznym zespole trakcyjnym 19WE, gdzie w każdym z 4 członów znajduje się jeden taki komponent.
W przetwornicy PSM60 prąd wprowadzany jest przez układ wstępnego ładowania, który ogranicza natężenie prądu przy uruchamianiu urządzenia. Następnym elementem jest przetwornica prądu stałego, której budowa oparta jest na tranzystorach IGBT. Zapewnia ona izolację galwaniczną obwodów niskiego napięcia, co umożliwia zabezpieczenie m. in. przed ewentualnymi przebiciami z obwodu o wysokim potencjale. Z tej przetwornicy prąd kierowany jest do dwóch podzespołów: do falownika (gdzie generowane jest napięcie trójfazowe 400V) oraz do kolejnej przetwornicy prądu stałego (gdzie wytwarzany jest prąd stały o napięciu znamionowym 24 V). Kompletna przetwornica PSM60 umieszczona jest w stalowej obudowie.
Wytwarzany prąd o napięciu 24 V może posiadać maksymalne natężenie 230 A. Moc generowana w tym zakresie napięcia to 6 kW. Tętnienia napięcia są mniejsze niż 0,5%. Prąd ten jest wykorzystywany do ładowania baterii. Jego natężenie może być regulowane w zakresie 10-100A. Podobnie, regulacji ulega napięcie ładowania w zależności od temperatury zewnętrznej.
Prąd trójfazowy o napięciu fazowym 400 V może posiadać natężenie 80A. Moc generowana w tym zakresie napięcia to 55 kVA. Zawartość harmonicznych jest mniejsza niż 5%, a dopuszczalna przeciążalność to 90-120 A przez 1 minutę.
Moc maksymalna przetwornicy wynosi 60 kW, a sprawność –83%. Masa urządzenia to 750 kg.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024