Przetarg na olej napędowy, oby dobrej jakości?
PKP Intercity ogłosiłyprzetarg na dostawę oleju napędowego do lokomotyw spalinowych w lokalizacjiRzeszów. Zamówienie samo w sobie nie jest może szczególnie ciekawe, jednaknabiera nieco innego światła w kontekście paliwa do lokomotyw Gama.
Swego czasu bowiem przedstawiciele producenta zwracali uwagęna paliwo do tych maszyn, które ich zdaniem nie spełniało wszystkich kryteriów,co w konsekwencji prowadziło do awarii. Mimo, że w ostatnim czasie sprawa niecoucichła, to jednak trzeba pamiętać, że przewoźnik nie jest przecież producentempaliwa a jedynie odbiorcą tego, co dostarcza podmiot zewnętrzny. Inna sprawa,że jako zamawiający ma prawo, a nawet obowiązek kontrolowania tego, co kupuje?
Przedmiotowe zamówienie dotyczy dostaw oleju napędowego dolokomotyw kursujących na trasach: Rzeszów-Zagórz, Rzeszów-Lublin,Rzeszów-Zamość.
Dostawy oleju napędowego do lokomotyw spalinowych odbywaćsię będą w Rzeszowie, przy torze nr 226 bezpośrednio z cysterny drogowej i będąmieć charakter ciągły tzn. będą odbywać się codziennie, w zależności odzapotrzebowania zamawiającego.
Szacowana ilość oleju napędowego dostarczana w ciągu miesiąca? 117 000 litrów, zaś szacowana ilość oleju napędowego dostarczana w okresie 12miesięcy ? 1 404 000 litrów.
Z kronikarskiego obowiązku dodajmy, że oferty można składaćdo 18 lipca 2016 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co ważne, w kontekście jakości paliwa, o zamówienie mogąubiegać się firmy, które w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminuskładania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okresprowadzonej działalności jest krótszy ? w tym okresie, zrealizowały należycienie mniej niż trzy zamówienia, których przedmiotem były dostawy olejunapędowego, o wartości 200 000 PLN netto każde.
Jedyne kryterium wyboru to cena.
„