Przetarg na odcinek Czyżew – Białystok unieważniony

inforail
18.12.2018 11:25

Z powodu zbyt wysokich proponowanych cenprzez oferentów, o prawie 500 mln zł przekraczających wartość zamówienia, PKPPLK unieważniły przetarg na prace budowlane odcinka Czyżew-Białystokmiędzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica.

Oficjalnainformacja o unieważnieniu przetargu przed kilkoma dniami znalazła się wBiuletynie Informacji Publicznej z zamówieniami publicznymi PKP PLK SA.

„Ofertaz najniższą ceną za zakres podstawowy przewyższa o 498 mln zł brutto kwotę,którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zakresu podstawowegozamówienia” – czytamy w informacji o unieważnieniu przetargu. PKP PLKdodają, że „nie są w stanie zwiększyć tej kwoty” do ceny najtańszejoferty.

Czyżew -Białystok to 71 km linii kolejowej. Trasa ma być modernizowana, przebudowywaneprzystanki, mosty, przepusty nad torami, kilkanaście przystanków i stacji. Mateż powstać nowy przystanek Białystok Słoneczny Stok.

Przetargoweoferty były otwarte w październiku. PKP PLK poinformowały wtedy, że doprzetargu zgłosiły się: konsorcjum firm: Torpol SA (lider konsorcjum) iPrzedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. (członek konsorcjum)oraz firma Budimex Budownictwo sp. z o.o.

KonsorcjumTorpol i Intercor zaproponowało za zamówienie podstawowe cenę blisko 1 mld442,2 mln zł netto (ponad 1,7 mld zł brutto), Budimex Budownictwo natomiast – 1mld 810,5 mln zł (ponad 2,2 mld zł brutto).

PKP PLKmiało zaplanowane na tę inwestycję 1 mld 275,8 mln zł brutto. Inwestycja jestdofinansowana z UE z programu CEF – Connecting Europe Facility – Łącząc Europę.

Międzynarodowatrasa kolejowa E75 Rail Baltica to największa inwestycja kolejowa, która ma byćrealizowana w Podlaskiem. Wcześniej prace objęły mazowieckie odcinki tej linii.

Rail Balticato transeuropejski korytarz transportowy łączący kraje nadbałtyckie z Polską iinnymi krajami UE. W Polsce ten szlak to 341 km od Warszawy przez Białystok,Ełk do granicy z Litwą w Trakiszkach.