Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na naprawy ED74 unieważniony

inforail
07.05.2014 10:57

PKP Intercity unieważniły ogłoszony w lutym br. przetarg na wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74. W uzasadnieniu tej decyzji czytamy, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Owa jedyna oferta została złożona przez bydgoską PESĘ, która zaoferowała wykonanie prac za 18.295.536,60 zł, podczas gdy PKP Intercity przeznaczyły na to zadanie 17.220.000,00 zł. To o 1.075.536,60 zł mniej niż chciała bydgoska firma.

Przypomnijmy, że przy tej okazji składy stracić miały też swoje czerwone malowanie, nawiązujące do poprzedniego właściciela –Przewozów Regionalnych, na rzecz malatury PKP Intercity. Została ona szczegółowo określona w jednym z załączników do SIWZ. Zamówienie obejmowało wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów, połączoną z częściowym ich demontażem oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych wchodzących w skład pojazdu.
Przypomnijmy, że ED74 dotychczas kursowały w malaturze Przewozów Regionalnych, bo to właśnie do tego przewoźnika PKP Intercity przejęły je w 2008 roku. Składy zostały wyprodukowane w latach 2007 –2008 w liczbie 14 sztuk przez bydgoską PESĘ. Początkowo miało ich być 11, potem zamówienie zostało zwiększone. Pierwotnie zostały skierowane do obsługi trasy Warszawa –Łódź, teraz można je spotkać przy obsłudze pociągów TLK na innych liniach.
Nowe malowanie ED74 (źródło: PKP IC)Nowe malowanie ED74 (źródło: PKP IC)ED74 w starym malowaniu (foto: PESA)