Przetarg na naprawy dziewiątek częściowo unieważniony
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania lokomotyw elektrycznych serii EP09.
Zamówienie było podzielone na dwie części. W jednej z nich zostało unieważnione.
Przypomnijmy. Oferty złożyli:
1. Newag na dwie części z ceną 59 242 110,21 zł brutto (z prawem opcji) oraz 47 393 688,17 zł brutto (bez prawa opcji). Firma z Nowego Sącza zaproponowała też 21 miesięcy gwarancji oraz 70 dni kalendarzowych na wykonanie naprawy jednej lokomotywy;
2. Olkol tylko na część 2 z ceną 48 746 007,00 zł brutto (z prawem opcji) oraz 38 996 805,60 zł brutto (bez prawa opcji). Firma z Oleśnicy proponowała 60 miesięcy gwarancji i 63 dni kalendarzowych na wykonanie naprawy lokomotywy.
W części 1 zaoferowana cena nie mieściła się w kwocie, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tej części zamówienia, wynoszącej z prawem opcji brutto 49 858 319,37 zł, netto 40 535 219,00 zł, bez prawa opcji brutto 39 886 655,50 zł, netto 32 428 175,20 zł. Oferta jest wyższa od zaplanowanych do wydatkowania na tę część zamówienia środków o 18,82%, tj. o kwotę z prawem opcji brutto 9 383 790,84 zł, netto 7 629 098,25 zł, bez prawa opcji brutto 7 507 032,67 zł, netto 6 103 278,60 zł. Mając na uwadze fakt, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia i jednocześnie kwoty tej nie można zwiększyć do ceny najkorzystniejszej oferty, postępowanie zostało unieważnione.
W części 2 ofert zostały ocenione następująco:
1) oferta Newag S.A.:
a) punkty przyznane w kryterium cena za wykonanie przedmiotu zamówienia – 65,83 pkt,
b) punkty przyznane w kryterium termin wykonania naprawy jednej lokomotywy – 9,00 pkt,
c) punkty przyznane w kryterium okres rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie – 3,5 pkt
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- łączna liczba przyznanych punktów – 78,33 pkt;
2) oferta OLKOL Sp. z o.o.:
a) punkty przyznane w kryterium cena za wykonanie przedmiotu zamówienia – 80,00 pkt,
b) punkty przyznane w kryterium termin wykonania naprawy jednej lokomotywy – 10,00 pkt,
c) punkty przyznane w kryterium okres rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie – 10 pkt
- łączna liczba przyznanych punktów – 100 pkt.
Jak wynika z powyższych danych oferta złożona przez OLKOL otrzymała w części 2 najwyższą liczbę punktów, a tym samym uznana została w tej części za ofertę najkorzystniejszą.
Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części. Każda z nich obejmuje 20 lokomotyw. Zamawiający wymaga wykonanie naprawy rewizyjnej jednej lokomotywy (czas postoju lokomotywy w naprawie) nie później niż w terminie 70 dni kalendarzowych oraz udzielenia rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie przez okres nie krótszy niż 21 miesięcy dla całej lokomotywy. W każdej przewidziano też prawo opcji, obejmujące 5 napraw.
Na wykonanie prac będzie 36 miesięcy.