Przetarg na modernizacje wagonów Z1A/B unieważniony
PKP Intercity unieważniły przetarg na wykonanie naprawy okresowej P5 z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/ Z1B PRM.
Decyzja jest podyktowana ceną proponowaną przez oferentów.
Było za drogo
Przypomnijmy, że zamówienie podzielone było na 3 części:
Część 1 dotyczyła 8 wagonów osobowych typu Z1A. Po modernizacji mają to być wagony pierwszej klasy (typ Z1A) przedziałowe.
Oferty złożyli:
Modern Train: cena – 43.965.120,00 zł brutto, termin wykonania naprawy – 60 dni i gwarancja – 40 miesięcy;
a) punkty przyznane w kryterium ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia – 80 pkt,
b) punkty przyznane w kryterium okres gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę – 10 pkt,
c) punkty przyznane w kryterium termin wykonania Naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów jednego wagonu – 10 pkt,
łączna liczba przyznanych punktów – 100 pkt.
Konsorcjum PESA i ZNTK Mińsk Mazowiecki: cena – 51.726.912,00 zł brutto, termin wykonania naprawy – 60 dni i gwarancja – 36 miesięcy.
a) punkty przyznane w kryterium ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia – 68 pkt,
b) punkty przyznane w kryterium okres gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę – 9 pkt,
c) punkty przyznane w kryterium termin wykonania Naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów jednego wagonu – 10 pkt,
łączna liczba przyznanych punktów – 87 pkt.
Szacunki zamawiającego to 34.587.600,00 zł brutto.
Oferta złożona przez Modern Train uznana została w tej części za ofertę za najkorzystniejszą. Zaproponowana przez Wykonawcę kwota za realizację usługi opiewa na wartość brutto 43 965 120,00 zł, netto 35 744 000,00 zł i nie mieści się w kwocie jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie części 1 zamówienia, wynoszącej brutto 34 587 600,00 zł, netto 28 120 000,00 zł. Przekroczenie w stosunku do zaplanowanej do wydatkowania kwoty na ten cel wynosi 27,11%, tj. brutto 9 377 520,00 zł, netto 7 624 000,00 zł. Zamawiający kwoty tej nie może zwiększyć do ceny najkorzystniejszej oferty.
Część 2 przedmiotu zamówienia obejmowała 26 wagonów typu Z1B. Po modernizacji mają to być wagony drugiej klasy (typ Z1B) przedziałowe.
Oferty złożyli:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Newag: cena – 166.296.000,00 zł brutto, termin wykonania naprawy – 70 dni i gwarancja – 36 miesięcy.
a) punkty przyznane w kryterium ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia – 76,34 pkt,
b) punkty przyznane w kryterium okres gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę – 10 pkt,
c) punkty przyznane w kryterium termin wykonania Naprawy z zachowaniem zasadniczych
parametrów jednego wagonu – 8,57 pkt,
łączna liczba przyznanych punktów – 94,91 pkt.
PESA i ZNTK Mińsk Mazowiecki: cena – 158.678.364,00 zł brutto, termin wykonania naprawy – 60 dni i gwarancja – 36 miesięcy.
a) punkty przyznane w kryterium ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia – 80 pkt,
b) punkty przyznane w kryterium okres gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę – 10 pkt,
c) punkty przyznane w kryterium termin wykonania Naprawy z zachowaniem zasadniczych
parametrów jednego wagonu – 10 pkt,
łączna liczba przyznanych punktów – 100 pkt.
Szacunki zamawiającego to 115.607.700,00 zł brutto.
Oferta złożona przez Konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz uznana została w tej części za ofertę za najkorzystniejszą. Zaproponowana przez Wykonawcę kwota za realizację usługi opiewa na wartość brutto 158 678 364,00 zł, netto 129 006 800,00 zł i nie mieści się w kwocie jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie części 2 zamówienia, wynoszącej brutto 115 607 700,00 zł, netto 93 990 000,00 zł. Przekroczenie w stosunku do zaplanowanej do wydatkowania kwoty na ten cel wynosi 37,26%, tj. brutto 43 070 664,00 zł, netto 35 016 800,00 zł. Zamawiający kwoty tej nie może zwiększyć do ceny najkorzystniejszej ofert.
Część 3 przedmiotu zamówienia obejmowała natomiast 6 wagonów typu Z1B przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Po modernizacji mają to być wagony drugiej klasy osobowe z przedziałowymi przystosowanymi do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się (PRM).
Złożona została tylko jedna oferta: PESA i ZNTK Mińsk Mazowiecki z cena – 40.566.384,00 zł brutto, termin wykonania naprawy – 60 dni i gwarancja – 36 miesięcy. Szacunki zamawiającego to 26.678.700,00 zł brutto.
Ofercie jako ważnej przyznano maksymalną liczbę punktów w przyjętych kryteriach oceny ofert oraz uznano ją za najkorzystniejszą. Zaproponowana przez Wykonawcę kwota za realizację usługi opiewa na wartość brutto 40 566 384,00 zł, netto 32 980 800,00 zł i nie mieści się w kwocie jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie części 3 zamówienia, wynoszącej brutto 26 678 700,00 zł, netto 21 690 000,00 zł. Przekroczenie w stosunku do zaplanowanej do wydatkowania kwoty na ten cel wynosi 52,06%, tj. brutto 13 887 684,00 zł, netto 11 290 800,00 zł. Zamawiający kwoty tej nie może zwiększyć do ceny najkorzystniejszej oferty.
Czeka nas zatem prawdopodobnie powtórka.