Przetarg na ezt-y dla Kolei Mazowieckich w sądzie
Mamy ciąg dalszy bataliio zamówienie Kolei Mazowieckich na dostawę do 71 ezt-ów. Newag i PESA walcządalej. W sądzie.
Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Koleje Mazowieckiejako zwycięzcę wskazały Stadlera. Z taką decyzją nie zgadzały się firmy z NowegoSącza i Bydgoszczy, które odwołały się do KIO. Ta przyznała rację zamawiającemu.Newag i PESA walczą dalej. Teraz w Sądzie Okręgowym w Warszawie.
Walka o to zamówienie nie dziwi. To największy taborowyprzetarg ubiegłego roku. Złożone przez producentów oferty były oceniane ażwedług piętnastu kryteriów. Kryterium dotyczące kosztów utrzymania stanowiło jedynie50 proc. Decyzją komisji przetargowej Stadler uzyskał najwyższą notę – ponad 99punktów. Za nim uplasowało się konsorcjum Pesa Bydgoszcz oraz Zakłady NaprawczeTaboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, uzyskując wysoki wynik – blisko 88punktów. Trzeci w ocenie był Newag z liczbą ponad 79 punktów.
Odwołując się do KIO Newag stwierdzi, że Koleje Mazowieckiepowinny odrzucić dwie pozostałe oferty złożone w przetargu. Zdaniem firmy zNowego Sącza i PESA i Stadler wprowadziły przewoźnika w błąd przedstawiająckalkulację współczynników efektywności niezgodnie z SIWZ. Co więcej ichdotrzymanie nie jest możliwe. Newag ponadto kwestionuje ceny usług serwisowych.Aby potwierdzić swoje tezy Newag wykonał Impulsami jazdy testowe na odcinkuSulejówk Miłosna – Siedlce. Te wykazały, że współczynniki zaproponowane przezStadlera zostały zaniżone o 40%. Podobne zarzuty Newag stawiał ofercie PESY.
PESA natomiast domagała się wykluczenia z przetargu Stadlera,zarzucając mu zaniżenie współczynników efektywności oraz zbyt niskieskalkulowanie ceny za serwisowanie pociągów na poziomie P1-P3.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Teraz obie firmy dochodzą swoich racji w sądzie, zaś Stadlerczeka … na podpisanie umowy z Kolejami Mazowieckimi.
„