Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na dostawę taboru dla PKM opóźniony

inforail
26.03.2014 10:30

Województwo Pomorskie wydłużyło termin składania ofert w przetargu na dostawę taboru dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pierwotnie zakładano ich otwarcie 4 kwietnia, teraz jest to 16 kwietnia. Przypomnijmy, że przedmiotem przetargu jest dostawa 10 sztuk spalinowych zespołów trakcyjnych, w tym trzech dwuczłonowych i siedmiu trójczłonowych. Te pierwsze muszą mieć minimum 250 miejsc (w tym co najmniej 100 siedzących), a trójczłonowe –minimum 350 miejsc (co najmniej 150 siedzących). Wszystkie składy muszą być klimatyzowane, a podróżni mają mieć dostęp do bezprzewodowego internetu. W każdym pojeździe ma być też sześć miejsc do przewozu rowerów.

Kto dosarczy tabor dla PKM?

Projekt ubiega się o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Jego szacunkowa wartość bez VAT to 119330000.00 PLN. Pojazdy mają zostać dostarczone w terminie do 12 maja 2015 roku. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wykonali zamówienie na dostawę minimum pięciu fabrycznie nowych zespołów trakcyjnych o łącznej wartości brutto min: 50.000.000,00 zł brutto. Oferty będą oceniane według kryteriów:

  1. cena –59%;
  2. Koszty utrzymania –5%;
  3. warunki techniczne –18%.
  4. Koszty zużycia paliwa –8%;
  5. Wskaźniki eksploatacyjne –10%.
Zamawiający wymaga aby producenci dołączyli do oferty:
a) dokumenty i oświadczenia, określone w SIWZ,
b) charakterystyki trakcyjne pojazdów,
c) opis układu napędowego,
d) zwymiarowane przekroje pudła pojazdów (w tym w szczególności wymiary: długości przedziałów pasażerskich, długości przedziałów pasażerskich o niskiej podłodze, wysokości podłogi) z rozmieszczeniem siedzeń, miejsc na rowery, wyjść awaryjnych, informacji wewnętrznej, lokalizacji kamer, toalety (format minimum A2),
e) rysunek i parametry wózka tocznego i napędowego wraz z opisem,
f) opis usprężynowania I i II stopnia,
g) opisy zastosowanych rozwiązań ogrzewania/chłodzenia i nawiewu powietrza w pojeździe:
—dla części pasażerskiej:
—rozmieszczenia agregatów,
—mocy zastosowanych urządzeń.
—dla kabiny maszynisty:
—sposobu ogrzewania/chłodzenia,
—mocy zastosowanych urządzeń,
—lokalizacji wylotu kanałów nawiewnych.
h) opis zrealizowanych funkcji dla drzwi pasażerskich (blokady, otwieranie awaryjne),
i) zakres diagnostyki pokładowej i obsługowej (z podaniem zespołów i parametrów objętych diagnostyką),
j) widok kabiny maszynisty z widokiem pulpitu (rozmieszczenie urządzeń sterowania i sygnalizacji),
k) rysunki przedstawiające:
—strefę obserwacji w płaszczyźnie strzałkowej do pgs z uwzględnieniem ograniczeń, jakie stanowią dolna krawędź szyby i pulpit sterowniczy. Strefa obserwacji maszynisty przedstawiona dla pozycji siedzącej.
l) rysunki przedstawiające:
—wizualizacje zewnętrznej malatury pudła w kolorze ( niebieski RAL 5015, żółty RAL 1023, czerwony RAL3000), format minimum A3,
—propozycje wzorów kolorystyki wnętrza pojazdów wraz ze wzorami obić siedzeń i wykładzin podłogowych.
m) system i zakres utrzymania eksploatacyjnego z podaniem przebiegów międzyprzeglądowych przyjętych w Dokumentacji Systemu Utrzymania (struktura cyklu)
n) koszty cyklu życia Pojazdów od chwili jego przekazania do eksploatacji do momentu likwidacji poeksploatacyjnej.
o) obliczenia kosztu zużycia paliwa dla pojazdu dwuczłonowego (KE1) i dla pojazdu trójczłonowego (KE2) dla przejazdu teoretycznego w relacji Strzyża –Gdańsk Lotnisko –Strzyża wraz z wykresami.