Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Województwo Pomorskie wydłużyło termin składania ofert w przetargu na dostawę taboru dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pierwotnie zakładano ich otwarcie 4 kwietnia, teraz jest to 16 kwietnia. Przypomnijmy, że przedmiotem przetargu jest dostawa 10 sztuk spalinowych zespołów trakcyjnych, w tym trzech dwuczłonowych i siedmiu trójczłonowych. Te pierwsze muszą mieć minimum 250 miejsc (w tym co najmniej 100 siedzących), a trójczłonowe –minimum 350 miejsc (co najmniej 150 siedzących). Wszystkie składy muszą być klimatyzowane, a podróżni mają mieć dostęp do bezprzewodowego internetu. W każdym pojeździe ma być też sześć miejsc do przewozu rowerów.
Projekt ubiega się o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Jego szacunkowa wartość bez VAT to 119330000.00 PLN. Pojazdy mają zostać dostarczone w terminie do 12 maja 2015 roku. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wykonali zamówienie na dostawę minimum pięciu fabrycznie nowych zespołów trakcyjnych o łącznej wartości brutto min: 50.000.000,00 zł brutto. Oferty będą oceniane według kryteriów:
Zamawiający wymaga aby producenci dołączyli do oferty:
a) dokumenty i oświadczenia, określone w SIWZ,
b) charakterystyki trakcyjne pojazdów,
c) opis układu napędowego,
d) zwymiarowane przekroje pudła pojazdów (w tym w szczególności wymiary: długości przedziałów pasażerskich, długości przedziałów pasażerskich o niskiej podłodze, wysokości podłogi) z rozmieszczeniem siedzeń, miejsc na rowery, wyjść awaryjnych, informacji wewnętrznej, lokalizacji kamer, toalety (format minimum A2),
e) rysunek i parametry wózka tocznego i napędowego wraz z opisem,
f) opis usprężynowania I i II stopnia,
g) opisy zastosowanych rozwiązań ogrzewania/chłodzenia i nawiewu powietrza w pojeździe:
—dla części pasażerskiej:
—rozmieszczenia agregatów,
—mocy zastosowanych urządzeń.
—dla kabiny maszynisty:
—sposobu ogrzewania/chłodzenia,
—mocy zastosowanych urządzeń,
—lokalizacji wylotu kanałów nawiewnych.
h) opis zrealizowanych funkcji dla drzwi pasażerskich (blokady, otwieranie awaryjne),
i) zakres diagnostyki pokładowej i obsługowej (z podaniem zespołów i parametrów objętych diagnostyką),
j) widok kabiny maszynisty z widokiem pulpitu (rozmieszczenie urządzeń sterowania i sygnalizacji),
k) rysunki przedstawiające:
—strefę obserwacji w płaszczyźnie strzałkowej do pgs z uwzględnieniem ograniczeń, jakie stanowią dolna krawędź szyby i pulpit sterowniczy. Strefa obserwacji maszynisty przedstawiona dla pozycji siedzącej.
l) rysunki przedstawiające:
—wizualizacje zewnętrznej malatury pudła w kolorze ( niebieski RAL 5015, żółty RAL 1023, czerwony RAL3000), format minimum A3,
—propozycje wzorów kolorystyki wnętrza pojazdów wraz ze wzorami obić siedzeń i wykładzin podłogowych.
m) system i zakres utrzymania eksploatacyjnego z podaniem przebiegów międzyprzeglądowych przyjętych w Dokumentacji Systemu Utrzymania (struktura cyklu)
n) koszty cyklu życia Pojazdów od chwili jego przekazania do eksploatacji do momentu likwidacji poeksploatacyjnej.
o) obliczenia kosztu zużycia paliwa dla pojazdu dwuczłonowego (KE1) i dla pojazdu trójczłonowego (KE2) dla przejazdu teoretycznego w relacji Strzyża –Gdańsk Lotnisko –Strzyża wraz z wykresami.