Przenośne urządzenia do utrzymania torowiska (2)
inforail
27.08.2012 22:04
Przenośne urządzenia do utrzymania torowiska (2)
Prezentujemy kolejne urządzenia służące do naprawy torowisk.
Funkcją przenośnych, ręcznych torowych podbijarek łopatkowych jest zagęszczanie i podbijanie podsypki. 2 podbijarki są podłączone do agregatu prądotwórczego Honda GX 200, bazującego na 4-cylindrowym silniku benzynowym. Agregat waży 50 kg i zamocowany jest na ochronnej ramie. Pojedyncza elektryczna podbijarka ma wymiary 910 x 773 x 160 mm i waży 25 kg. Jej połączenie z agregatem zapewnia 50-metrowy kabel. Narzędzie oddziałuje wibracjami o przyspieszeniu 7 m/s2 na podsypkę, skutecznie ją zagęszczając.
Oferowane są również podbijarki o konstrukcji podobnej do młota pneumatycznego. Przenośna, ręczna podbijarka posiada benzynowy silnik Wacker BH24 o mocy 2,0 kW. Częstotliwość podbijania to 1300 cykli na minutę. Urządzenie przy rozmiarach 790 x 450 x 333 mm charakteryzuje się masą 25 kg.
Do cięcia szyn przeznaczona jest specjalnie wykonana piła Husqvarna K1260 Rail, wyróżniająca się zastosowaniem adaptera Husqvarna RA10, mocującego piłę do główki szyny. Tarcza tnąca o średnicy 400 mm obraca się z prędkością maksymalną 4700 obr/min. Adapter do szyny jest przykręcony do obudowy urządzenia. Silnik napędzający tarczę jest dwusuwowy, o pojemności 119 ccm i mocy 5,8 kW. Piła przy wymiarach 770 x 460 x 250 mm waży 13,5 kg. Tarcze ścierne Molemab Power są dostępne w wymiarach 300, 355 i 406 mm. W trakcie cięcia, prędkość na obwodzie tarczy wynosi 100 m/s.
Wiercenie otworów w drewnianych podkładach może być realizowane przy pomocy specjalnej wiertarki 950 FTP BH. Urządzenie wierci otwory szybko, precyzyjnie i bezpiecznie dla operatora. Napędzający je 4-suwowy silnik Honda posiada specjalny system smarowania, dzięki czemu może pracować pod każdym kątem względem pionu. W górnej części urządzenia zamocowano specjalną poręcz z wyłącznikiem bezpieczeństwa. Wewnątrz urządzenia wykorzystano system bezpieczeństwa ze specjalnym odśrodkowym sprzęgłem. Opcjonalnie możliwe jest wiercenie na zadaną głębokość.
Do wiercenia otworów w szyjce szyny, wykorzystywanych przy łączeniu szyn za pomocą skręcania, służy specjalna wiertarka Rotabroach 1100 W. W zastosowaniu kolejowym jest ona zamocowana na specjalnym adapterze, opierającym się na szynie. Moduł wiercący urządzenia ma wysokość 210 mm. Wiertarka zasilana jest napięciem 230 V i waży 10 kg.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024