Przed modernizacją średnicy modernizacja Warszawy Zachodniej

inforail
21.01.2019 15:30

Modernizacjawarszawskiej linii średnicowej rozpocznie się od przebudowy stacji WarszawaZachodnia. Przetarg na prace budowlane zostanie ogłoszony do połowy tego roku -poinformował PAP prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

„Najpierw będziemy modernizować stację WarszawaZachodnia, gdzie jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na realizacje robót.Założenie jest takie, że przetarg ogłosimy do końca pierwszego półrocza, wdrugim kwartale” – powiedział Merchel.

W ramach przebudowy Warszawy Zachodniej powstanie tunel podtorami kolejowymi, którym będzie przebiegała trasa tramwajowa. W efekcieprzebudowy w obrębie stacji kolejowej powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy.Przebudowane zostaną wszystkie perony, a pod dworcem powstanie tunel pod budowęlinii tramwajowej. Przebudowa Warszawy Zachodniej ma się zakończyć w 2022.

Prezes powiedział, że wybór wariantu realizacyjnego dlaprzebudowy warszawskiej Średnicy nastąpi po przeprowadzeniu analizy w ramachPKP PLK we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury. Będą tez konsultacje zespółką PKP SA i spółką Xcity Investment, która zajmuje się komercyjnymwykorzystaniem nieruchomości kolejowych.

Prezes zapewnił, że przed wyborem ostatecznego harmonogramuprac PKP PLK przeprowadzą też konsultacje z władzami miasta, z warszawskimitramwajami i metrem, aby nie sparaliżować ruchu w stolicy.

Merchel powiedział, że w drugiej kolejności na Średnicybędzie modernizowana Warszawa Wschodnia, następnie stacja Powiśle, WarszawaŚródmieście i Warszawa Centralna.

„Najważniejsza i największa przebudowa będzieprzeprowadzona na przystanku Warszawa Śródmieście, który planujemy zamienić nastację. Tutaj zamiast dwóch torów będą cztery tory, po dwa w każdym kierunku” -dodał prezes.

Merchel podkreślił, że PKP PLK nie zamierza zmieniaćprzebiegu linii średnicowej. „Moim zdaniem jest to bardzo istotne,natomiast zamierzamy podwyższyć przepustowość” – stwierdził.

Prezes wyjaśnił, że na linii przeznaczonej dla ruchuaglomeracyjnego, przepustowość na odcinku od Warszawy Wschodniej do WarszawyZachodniej zostanie zwiększona z 14 do 24 pociągów na godzinę.

„Pokazuje to, że po zakończeniu modernizacji będziemymogli przewieźć o 50 proc, więcej pasażerów” – dodał Merchel.

Kolejowa linia średnicowa biegnie pod ziemią przez centrumWarszawy w linii wschód – zachód.