Przebudowa stacji w Radomiu na finiszu

inforail
15.12.2015 12:47

Jeszcze w tym roku na radomskiej stacji kolejowejpasażerowie skorzystają z nowych, komfortowo wyposażonych peronów orazwyremontowanego przejścia podziemnego, które ponownie połączy obie stronymiasta ? informują PKP PLK. Zaawansowanie prac wynosi już 96%.

Jak informuje Spółka układ torowy w obrębie stacji jest jużprawie gotowy. Na ostatnim etapie jest również montaż sieci trakcyjnej orazurządzeń sterowania ruchem kolejowym. Perony zyskały całkowicie nowąnawierzchnię oraz zadaszenie. Rozpoczęto instalację elementów małejarchitektury pasażerskiej. Podróżni zyskają wygodne ławki, pojawi się czytelneoznakowanie, tablice informacyjne, kosze, nowoczesny system nagłośnienia orazoświetlenie. Wszystkie prace zostaną ukończone do 31 grudnia.

? Trwają również ostanie prace w przejściu podziemnym.Ułożona została posadzka oraz elewacja ztrwałego i estetycznego kamienia szlifowanego. Zabezpieczamy powierzchnię ścianodpowiednio dobranymi preparatami tzw. antygraffiti. Mocno zaawansowany jestrównież montaż wind. Pozostało nam jeszcze przyłączenie oświetlenia orazsystemu monitoringu wizyjnego, który ułatwi zapobieganie aktom wandalizmu izapewnieni większe poczucie bezpieczeństwa podróżnym. Na peronach i w przejściupodziemnym zamontowanych zostanie aż 36 kamer. Korzystając z nich, StrażOchrony Kolei będzie mogła na bieżąco reagować na wszelkiego rodzaju zdarzenia? mówi Romuald Mądry, Z-ca Dyrektora Regionu Centrum Realizacji Inwestycji PKPPolskie Linie Kolejowe S.A.

Od września podróżni korzystają z pierwszego, w pełnizmodernizowanego peronu nr 3. Na dwóchpozostałych prace zasadnicze zostały już ukończone. Radomska stacja będziewkrótce w pełni dostępna dla osób o ograniczonej mobilności, niewidomych orazsłabowidzących. Odpowiadać będzie obecnie wymaganym standardom w zakresielikwidowania barier architektonicznych. Po zakończeniu modernizacji, nawszystkie perony będzie można dostać się nowym przejściem podziemnym oraznowoczesnymi windami. Nawierzchnia krawędziowa obiektów posiada zaznaczony pasbezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą oraz ścieżki naprowadzające. Dodatkowowindy wyposażone są w oznakowania w postaci etykiet z nadrukiem w języku Brailleadla osób niewidomych.

PKP PLK informują, że zadbały również o podwyższenie poziomubezpieczeństwa. Wymieniono sieć trakcyjną, 14 km torów oraz 38 rozjazdów, któresą kluczowym elementem torowiska oraz odpowiadają za sprawny i bezpieczny ruchpociągów. Jesienią tego roku, do użytku został oddany nowy budynek LokalnegoCentrum Sterowania, czyli skomputeryzowanej nastawni. Umożliwia ona dyżurnymsprawne prowadzenie ruchu pociągów w obrębie stacji. Docelowo, radomski LCSbędzie integrował wiele systemów gwarantujących wysoki poziom bezpieczeństwaruchu na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. Z Radomia odbywać się będziesterowanie stacjami Chynów, Warka, Dobieszyn oraz Lesiów.

Modernizacja stacji Radom jest elementem dużo większejinwestycji, jaką prowadzą Polskie Linie Kolejowe na trasie Warszawa ? Radom. Pojej ukończeniu pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia będą mogły jechać zmaksymalną prędkością 160 km/h, natomiast pociągi towarowe z prędkością do 120km/h. Docelowo, na tej trasie, podróż najszybszym pociągiem zajmie około 70minut. Przewidywany koszt przebudowy całej linii to 2,1 miliarda złotych, zaś wartośćinwestycji w Radomiu to ok. 100 mln zł.