Przebudowa kolejnego odcinka linii kolejowej E59 Poznań – Wrocław do 2020 r.
W niedzielęrozpoczęła się modernizacja linii kolejowej E59 z Poznania do Wrocławia naodcinku Stare Bojanowo – Kościan.
Efektami prac mają być: skrócenie czasu przejazdu,unowocześnienie stacji kolejowych oraz zwiększenie bezpieczeństwa i komfortupodróży. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podała w sobotę, że modernizacjablisko 10-kliometrowego odcinka jest elementem prac prowadzonych na linii E59między Czempiniem (Wielkopolskie) a granicą województwa dolnośląskiego.
W ramach tego przedsięwzięcia przewidziano remont stacjiKościan i Stare Bojanowo, budowę dwóch przejść podziemnych i dwóch wiaduktów,modernizację czterech przejazdów kolejowych i dwóch mostów.
Prace na tym odcinku będą prowadzone na jednym torze, przyutrzymaniu ruchu pociągów. Na wyremontowanych stacjach znajdą się nowe wiaty iławki, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób zograniczoną mobilnością. Zmodernizowane przejazdy kolejowe zostaną dostosowanedo osiągania przez pociągi osobowe prędkości 160 km/h.
Spółka podała, że od listopada modernizowany będzie tor naodcinkach: Korzeńsko – Rawicz i Bojanowo – Leszno. Odnowione zostaną też stacjew Rawiczu i Bojanowie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Po przebudowie podróż 70-kilometrowym odcinkiem z Czempiniado granicy województwa dolnośląskiego będzie o 20 minut krótsza. Zakończenierobót budowlanych planowane jest na 2020 rok. Pociągi pasażerskie pojadą pozmodernizowanej trasie z prędkością do 160 km/h, zaś pociągi towarowe – do 120km/h.
Modernizacja realizowana jest w ramach projektu „Pracena linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granicawojewództwa dolnośląskiego – Czempiń”, współfinansowanego przez UnięEuropejską. Całkowity koszt projektu to ponad 1,5 mld zł, z czego około 1,2 mldzł pochodzi ze środków unijnych.
„