Pruszkowska wiata wraca na miejsce

inforail
12.08.2018 07:53

Trwają zaawansowaneprace na linii kolejowej między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą. WPruszkowie rozpoczęto kolejny etap przebudowy stacji – kilkunastotonowakonstrukcja wiaty z powrotem zostanie zamontowana na peronie. Na zmodernizowanetory pociągi wrócą 24 września – podały PKP PLK.

Wykonawca rozpoczął operację przesuwania wiaty z powrotem naperon. Dzięki specjalnej metalowej konstrukcji i dźwigarom kilkunastotonowabetonowa konstrukcja zostanie nasunięta na miejsce najpóźniej do soboty rano.Później wykonawca przystąpi do umocowania jej na filarach, z których zostałazdjęta. Po zakończeniu całej operacji będzie można przystąpić do renowacji wiaty i budowy nawierzchni naperonie.

Na stacji w Pruszkowie kontynuowane są prace modernizacyjne.Gotowa jest już konstrukcja nowego przejścia podziemnego i obecnie wykonawcakoncentruje się na budowie schodów od strony miasta oraz peronu. Budowane sąszyby na nowe, wygodne windy. W rejonie stacji układane są nowe tory.

Jak podają PKP PLK szeroki zakres prac jest wykonywany nawszystkich przebudowywanych przystankach. Trwają prace wykończeniowe.Instalowane są wiaty, ławki, tablice informacyjne. Prowadzone są prace wprzejściach podziemnych.

24 września na linię między Grodziskiem Mazowieckim aWarszawą wrócą pociągi aglomeracyjne i regionalne. Kontynuowane będą pracewykończeniowe na peronach i w przejściach podziemnych. We Włochach, Ursusie,Piastowie, Parzniewie, Brwinowie i Milanówku uruchomione zostaną tymczasowe,bezpieczne dojścia do peronów w poziomie szyn. Rozkład jazdy będzie uwzględniałtakie rozwiązanie.

Efektem modernizacji 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy –Grodzisk Mazowiecki, prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe, będzielepsza oferta podróży. Pasażerowie skorzystają z nowego przystanku wParzniewie. Poprawi się niezawodność przejazdu, będzie mogła zwiększyć sięliczba pociągów. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na wyremontowanychprzystankach i stacji w Pruszkowie. Wszystkie perony i przejścia podziemnezostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Prędkość składówpasażerskich, po uzyskana wszystkich dokumentów, zostanie podwyższona z 80 km/hdo 120 km/h. Komunikację w Pruszkowie poprawi nowy tunel drogowy.Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnychkilkadziesiąt lat. Wartość inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawawynosi 285 mln zł. Zakończenie wszystkich prac zgodnie z umową planowane jest wpierwszym kwartale przyszłego roku.

Projekt „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – GrodziskMazowiecki (linia nr 447)” jest współfinansowany przez Unię Europejską zInstrumentu „Łącząc Europę”.