Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Problem z ETCS dla Husarzy; znowu bez ofert

inforail
04.06.2021 12:45

PKP Intercity nie otrzymało ofert w przetargu na dostarczenie, zabudowę, uruchomienie oraz wdrożenie do eksploatacji pokładowych urządzeń ERTMS/ETCS poziomu 1 i 2 z wersją Baseline 3.4.0 lub nowszą wraz z systemem GSM-R na 10 lokomotywach typu SIEMENS ES 64 U4 „Husarz” wraz z usługami utrzymania.

Przewoźnik na ten cel chciał przeznaczyć 34 293 017,34 zł brutto. Do 31 maja 2021 roku (termin składania ofert) nie pojawiły się jednak żadne propozycje. Postępowanie trzeba będzie znowu unieważnić.

PKP Intercity próbowały znaleźć dostawcę urządzeń kilkukrotnie. Należy zakładać, że będzie kolejna próba. Przewoźnik potrzebuje bowiem doposażyć swoje lokomotywy.

Dostarczenie, zabudowa, uruchomienie oraz wdrożenie do eksploatacji pokładowych urządzeń ERTMS/ETCS poziomu 1 i 2 z wersją Baseline 3.4.0 lub nowszej wraz z systemem GSM-R na 10 lokomotywach typu SIEMENS ES 64 U4 „Husarz” nastąpić miało w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące od dnia zawarcia umowy. Wykonawca zobowiązany byłby też do udzielenia 36-miesięcznej gwarancji jakości i rękojmi na wykonany przedmiot umowy, w tym oprogramowanie, jak również dokumentację, o której mowa w umowie. W ramach gwarancji jakości oraz rękojmi Wykonawca musiałby usuwać awarie, usterki i wady systemowe, które ujawniłyby się w przedmiocie umowy w okresie gwarancji lub rękojmi. Jeżeli termin gwarancji udzielony przez producenta na urządzenia lub podzespoły ERTMS/ETCS przekraczałby ten termin to gwarancja biegłaby aż do momentu jej ukończenia.