Prezesa Zgorzelskiego definicja konkurencyjnej oferty, spełniającej oczekiwania
Przewozy Regionalnenie omieszkały obwieścić „sukcesu” na Podkarpaciu, wysyłając komunikat w tejsprawie do zaprzyjaźnionych mediów, tych które napiszą dobrze. Tradycyjnie już najciekawszym jegoelementem był cytat z prezesa Zgorzelskiego.
Najciekawszym zaś elementem tego cytatu było stwierdzenie,że oferta dla Podkarpacia była … konkurencyjna. Prezes Zgorzelski stwierdził: Złożona przez nas oferta odpowiada w pełnina oczekiwania władz województwa, a wybranie jej to dowód na to, że pozakończonej sukcesem restrukturyzacji, wbrew niektórym opiniom, jesteśmyprzygotowani, by konkurencyjnymi ofertami odpowiadać na rosnące potrzebysamorządów województw w zakresie transportu kolejowego.
Oczywiście można nas krytykować, wytykać nam, że źle piszemyo Przewozach Regionalnych, nie lubić nas za to itd. Ale czymże innym jak niezaciemnianiem rzeczywistości są takie wypowiedzi prezesa Zgorzelskiego jak tapowyższa? Otóż wszyscy doskonale pamiętają, że samorząd województwapodkarpackiego chciał aby połączenia były obsługiwane taborem klimatyzowanym. Iw sumie trudno się dziwić. Buduje się przecież Podmiejska Kolej Aglomeracyjna,ma być nowa jakość, to i wypadałoby tabor przynajmniej przyzwoity do jejobsługi wprowadzić. Z klimatyzacją.
Ale Przewozom Regionalnym nie spodobało się to i złożyłyodwołanie, twierdząc, że wystarczy wentylacja. Finalnie województwo –postawione pod ścianą – przystało na wentylację. Ale czy to jest oferta odpowiadającaw pełni oczekiwaniom władz województwa? I dalej czy Przewozy Regionalne, którenie są w stanie zapewnić trzech klimatyzowanych pociągów w regionie, który niejest zagłębiem połączeń kolejowym, są w pełni przygotowane do odpowiedzi narosnące potrzeby samorządów? Przecież gdyby nie pojazdy udostępnione przezUrząd Marszałkowski to pasażerowie na Podkarpaciu dalej jeździliby klasykami.
Wreszcie definicja konkurencyjnej oferty. O tym, że ofertajest konkurencyjna decyduje cena i jakość, a w dalszej kolejności np. jejunikalność. To wiedza nie wymagająca jakiegoś szczególnego wykształceniakierunkowego. Tymczasem oferta Przewozów Regionalnych dla Podkarpacia nie byłaani konkurencyjna cenowo – jako o wiele droższa niż szacunki zamawiającego –ani też konkurencyjna jakościowo – bo z pociągami bez klimatyzacji. Ostateczniemożna tylko przyjąć, że była unikalna. Bo jedyna taka. I z EN57, których wtakim zakresie nie oferuje już nikt inny na świecie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wreszcie oferta nie była też konkurencyjna bo nikt inny wprzetargu nie startował. Była jedyna złożona.
Jak zatem do tego ma się wypowiedź prezesa Zgorzelskiego?Najlepszym chyba podsumowaniem będzie cytat nie z nas, a z naszego Czytelnika,który na Facebooku napisał: Żeby w XXIwieku nie być w stanie załatwić EZT z klimatyzacją… I od siebie dodamyjeszcze: i złożyć ofertę, w swoim mniemaniu konkurencyjną i jeszcze się tymchwalić… Da się? Da się. I mamy wrażenie, że na naszych oczach tworzy się historia,a nauka zmienia bieg. Wszystkie dotychczasowe teorie na temat sukcesu i konkurencyjnościstają się – dzięki Przewozom Regionalnym – nieaktualne.
„