Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Praga: Zmiany taborowe w Czechach

inforail
28.01.2008 14:57
Również w Czechach z roku na rok obraz kolei się zmienia. Wśród najciekawszych wydarzeń można odnotować dwa. Pierwszy to przeniesienie wszystkich EZT serii 460, które stacjonowały w Usti nad Labem do Bohumina. W efekcie cała seria tych jednostek znalazła się w okolicach Ostrawy. Za ciekawostkę można uznać fakt, że jednostki z Usti są czterowagonowe, podczas gdy jeżdżące po Ostrawie są pięciowagonowe. Oryginalnie składy te były dostarczane jako pięciowagonowe, jednak w okolicach Usti nad Labem przewozy były mniejsze, natomiast wagony okazały się przydatne w okolicach Brna, gdzie operowała seria 560. W efekcie wagony powędrowały do serii 560 wydłużając jej składy do sześciu wagonów. Drugim przełomowym wydarzeniem stało się powołanie ČD Cargo. W efekcie tego lokomotywy podzielono między przewoźników. Po podziale lokomotyw stało się konieczne zmienienie ich przydziału do pociągów. W efekcie znikły całkowicie składy pasażerskie ciągnięte „laminatkami”. ČD Cargo zdecydowało się również wprowadzić własny schemat malowania. Pudło wagonu zostało pomalowane w jednolity niebieski kolor o jaśniejszym odcieniu, niż zastosowano w lokomotywach PKP określanych mianem smerfetek. Na bokach lokomotyw znajduje się również logotyp ČD Cargo

.