Praga: Słowackie wagony w Czechach.
Po rozdzieleniu Czech i Słowacji koleje te odziedziczyły zbliżony do siebie park taborowy. Jednak prowadzenie odmiennej polityki zarówno przez państwa, jak i przewoźników doprowadziły do zgoła odmiennych sytuacji. Podczas gdy na Słowacji zaczęto kasować starsze pojazdy trakcyjne oraz likwidować wagony doczepne w Czechach podróże koleją są nadal popularne. Dlatego zaczęto już dawno modernizować posiadany tabor. Jednak te działania są niewystarczające, dlatego zdecydowano się zakupić wycofywane ze Słowacji wagony doczepne serii 053. Zakupiono około 10 wagonów, które przejdą kompleksową przebudowę w warsztatach w Krnovie. Po trwających 3 miesiące przebudowach wagony wyjadą na tory, gdzie jest przewidywana dalsza ich eksploatacja przez kolejne 20 lat. Wagony oprócz remontu pudła, układu jezdnego oraz nowego lakieru zyskają również całkowicie nowe wnętrze. Koszty tych modernizacji wynoszą około 8 milionów koron czeskich. Będą używane w pociągach pospiesznych ciągniętych przez lokomotywy spalinowe.