TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Praga: Od lutego pociągi na odcinku Olomouc – Přerov pojadą z prędkością 160 km/h.
Praga: Od lutego pociągi na odcinku Olomouc – Přerov pojadą z prędkością 160 km/h.
inforail
18.01.2007 18:39
Praga: Od lutego pociągi na odcinku Olomouc – Přerov pojadą z prędkością 160 km/h.
Oficjalne otwarcie zmodernizowanego kosztem 2,697 mld. Kč odcinka Olomouc – Přerov jest kolejnym krokiem zmierzającym do zmniejzenia rozkładowego czasu jazdy z Pragi do Ostrawy poniżej trzech godzin. Obecnie najszybszy pociąg na tej trasie pokonuje dystans w 3 godziny i 9 minut. Po zakończeniu wszystkich prac budowlanych na odcinku przewiduje się, że pociągi SC Pendolino pokonają tą trasę w 2 godziny i 55 minut. Dzięki dokonanej modernizacji pociągi pojadą nie tylko szybciej, ale również zwiększy się przepustowość linii oraz bezpieczeństwo ruchu. Zakończenie modernizacji oznacza również likwidację wszystkich ograniczeń wprowadzonych w rozkładzie na czas jej trwania.
W dniu 11.12.2006 przywrócono na całym odcinku Olomouc –Přerov pierwotną prędkość maksymalną 120 km/h. Wprowadzenie prędkości ostatecznej 160 km/h planowane jest na dzień 01.02.2007. Da to oszczędności dla każdego pociągu rzędu dwóch minut. Wartość ta może wydawać się mała, jednak kompleksowe działania na całej linii prowadzą do ciągłej redukcji czasu jazdy. Jeszcze w latach 80-tych XX wieku najszybsze połączenie Pragi z Ostrawą zajmowało około 4 godziny i 40 minut, podczas gdy zwykłe pociągi pospieszne osiągały czasy 5 godzin. Obecne zbliżanie się do trzech godzin przy najszybszych pociągach oznacza skrócenie rozkładowego czasu jazdy o przeszło półtorej godziny. Wolniejsze pociągi EC oraz IC pokonują trasę w 3 godziny i 45 minut, co oznacza skrócenie rozkładu jazdy o godzinę i 15 minut. Pozwala to na realną konkurencję z transportem lotniczym oraz indywidualną motoryzacją.
Źródło: Komunikat prasowy ČD.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024