Praga: Kolejom czeskim zaczyna brakować EZT
inforail
13.12.2007 14:33
Praga: Kolejom czeskim zaczyna brakować EZT
Dla wielu Polaków koleje czeskie ČD są niemal wzorcem. Pociągi pasażerskie niemal na wszystkich liniach, ceny biletów skalkulowane na atrakcyjnym poziomie sprawiają, że wiele osób podróżuje koleją. Jednak utrzymywanie niskich cen ma swoją wadę, która objawia się niedoborem funduszy na nowy tabor. Sytuację ratuje się więc ciągłym remontowaniem archaicznych już pojazdów. Do takich należą elektryczne zespoły trakcyjne serii 451, oraz uzupełniające je 452. Niestety nic nie trwa wiecznie i obecnie koleje czeskie borykają się z rosnącą awaryjnością tych zespołów, które prowadzą do konieczności stosowania drastycznych rozwiązań. Jednym z takich przykładów był dzień 11.12.2007, kiedy to niedostatek sprawnych zespołów trakcyjnych wymógł zastosowanie składu zastępczego. Ponieważ rozkład jazdy był ułożony pod zespół trakcyjny (brak czasu na oblot składu), więc konieczne stało się stworzenie składu mającego dwa czoła. Niestety z powodu braku wagonów sterowniczych odpadła najprostsza opcja. Dlatego też zdecydowano się stworzyć skład z dwoma lokomotywami, po jednej na każdym końcu. Zestawienie pociągu wyglądało następująco: 162.019 + 4Bmto + 150.026. Skład ten jeździł na trasie Praga –Benešov. Jednak mimo tego pociąg notował opóźnienia z racji mniejszej ilości drzwi dodatkowo otwieranych ręcznie.
Źródło: Opracowane na podstawie www.zelpage.cz.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024