Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
inforail
26.05.2006 20:42
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
Szanse na to, że w godzinę i czterdzieści minut dojedziemy z Poznania do Warszawy spadają do zera – ocenia 'Głos Wielkopolski’. Rząd zmniejsza unijną dotację na inwestycje kolejowe na lata 2007- 2013 i zabraknie pieniędzy na budowę 'Igreka’. Pod znakiem zapytania staje również remont tradycyjnej linii ze Szczecina przez Poznań do Wrocławia. Projekt budowy szybkiej kolei znalazł się w Narodowym Planie Rozwoju 2007-2013 rządu Marka Belki. 'Głos Wielkopolski’ ujawnił, że pociągi z prędkością ponad 250 kilometrów na godzinę mają jechać z Wrocławia przez Kalisz do Warszawy z ominięciem stolicy Wielkopolski. Za sprawą gazety lobbing władz Poznania, województwa i parlamentarzystów przyniósł efekty i PKP wraz z rządem zapewniły, że liczy się tylko projekt w kształcie litery 'Igrek’: Poznań i Wrocław – Kalisz – Warszawa. Niepokojące informacje o rezygnacji z 'Igreka’ nie dotarły jeszcze do władz województwa wielkopolskiego. – Temat od kilku miesięcy jest dla nas priorytetowy. Ale nie słyszeliśmy jeszcze nic o tym, że z projektu szybkiej kolei zrezygnowano. W piątek będę rozmawiał z wiceprezesem kolejowej spółki i zobaczymy, na czym stoimy – mówi Przemysław Smulski, członek zarządu województwa, odpowiedzialny za transport.
Budowa pierwszego odcinka z Kalisza do Wrocławia za około półtora miliarda euro miała się rozpocząć jeszcze przed 2013 rokiem. PKP PLK zdobyły już unijną dotację na opracowanie studium tego przedsięwzięcia. To pierwszy krok do konkretnych prac projektowych. Nie ulega jednak wątpliwości, że szanse na budowę szybkiej kolei w ciągu najbliższych siedmiu lat są minimalne.
Budowa pierwszego odcinka z Kalisza do Wrocławia za około półtora miliarda euro miała się rozpocząć jeszcze przed 2013 rokiem. PKP PLK zdobyły już unijną dotację na opracowanie studium tego przedsięwzięcia. To pierwszy krok do konkretnych prac projektowych. Nie ulega jednak wątpliwości, że szanse na budowę szybkiej kolei w ciągu najbliższych siedmiu lat są minimalne.
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zielona Góra: Szynobusem do Niemiec
14.05.2009
Warszawa: Żubr wyjechał z puszczy
14.05.2009
Budapeszt: Nowy kodeks kolejowy
14.05.2009
Gdynia: Newag zmodernizuje EN71 SKM
13.05.2009
Warszawa: Noc Muzeów z PKP Intercity
13.05.2009
Poznań: Pożar wagonu z bezdomnymi
13.05.2009
Metra- królestwo wagonów galeryjnych
12.05.2009
Warszawa: Z Warsem od morza do Tatr
08.05.2009
Więcej z Działu Producenci
Szerokotorowe lokomotywy spalinowe KZ
28.04.2009
Olsztyn: Pesa dostarczy 3 nowe SZT
24.04.2009
Rosyjskie wagony pasażerskie
24.02.2009
Bydgoszcz: 2 składy ATR220 dla FNM
19.02.2009
Katowice: Awarie Flirtów
23.01.2009
Toruń: Nowe wagony z bydgoskiej PESA
23.12.2008
Opole: Dotarł kolejny autobus szynowy
22.12.2008
Autosan dla transportu kolejowego
25.11.2008
Dwutygodniowy przegląd aktualności
12.08.2008
Nowy Sącz: Kolejne 311D dla LHS
11.08.2008
Toruń: PKP CARGO WAGON z certyfikatem
23.07.2008
Więcej z Działu Infrastruktura
Sopot: PRK 7 wykona remont peronu
06.05.2009
Toruń: Rozbiórka nastawni Tr-10
16.04.2009
Katowice: Remont rozjazdu
16.04.2009
Lublin: Remont dworca Włoszczowa
20.03.2009