Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
inforail
26.05.2006 20:42
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
Szanse na to, że w godzinę i czterdzieści minut dojedziemy z Poznania do Warszawy spadają do zera – ocenia 'Głos Wielkopolski’. Rząd zmniejsza unijną dotację na inwestycje kolejowe na lata 2007- 2013 i zabraknie pieniędzy na budowę 'Igreka’. Pod znakiem zapytania staje również remont tradycyjnej linii ze Szczecina przez Poznań do Wrocławia. Projekt budowy szybkiej kolei znalazł się w Narodowym Planie Rozwoju 2007-2013 rządu Marka Belki. 'Głos Wielkopolski’ ujawnił, że pociągi z prędkością ponad 250 kilometrów na godzinę mają jechać z Wrocławia przez Kalisz do Warszawy z ominięciem stolicy Wielkopolski. Za sprawą gazety lobbing władz Poznania, województwa i parlamentarzystów przyniósł efekty i PKP wraz z rządem zapewniły, że liczy się tylko projekt w kształcie litery 'Igrek’: Poznań i Wrocław – Kalisz – Warszawa. Niepokojące informacje o rezygnacji z 'Igreka’ nie dotarły jeszcze do władz województwa wielkopolskiego. – Temat od kilku miesięcy jest dla nas priorytetowy. Ale nie słyszeliśmy jeszcze nic o tym, że z projektu szybkiej kolei zrezygnowano. W piątek będę rozmawiał z wiceprezesem kolejowej spółki i zobaczymy, na czym stoimy – mówi Przemysław Smulski, członek zarządu województwa, odpowiedzialny za transport.
Budowa pierwszego odcinka z Kalisza do Wrocławia za około półtora miliarda euro miała się rozpocząć jeszcze przed 2013 rokiem. PKP PLK zdobyły już unijną dotację na opracowanie studium tego przedsięwzięcia. To pierwszy krok do konkretnych prac projektowych. Nie ulega jednak wątpliwości, że szanse na budowę szybkiej kolei w ciągu najbliższych siedmiu lat są minimalne.
Budowa pierwszego odcinka z Kalisza do Wrocławia za około półtora miliarda euro miała się rozpocząć jeszcze przed 2013 rokiem. PKP PLK zdobyły już unijną dotację na opracowanie studium tego przedsięwzięcia. To pierwszy krok do konkretnych prac projektowych. Nie ulega jednak wątpliwości, że szanse na budowę szybkiej kolei w ciągu najbliższych siedmiu lat są minimalne.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024