Poznań: Szybciej i ciszej po torach
inforail
25.02.2006 17:11
Poznań: Szybciej i ciszej po torach
Głos Wielkopolski informuje, iż: Poznański Węzeł Kolejowy jest ważnym odcinkiem międzynarodowej magistrali kolejowej E-20, biegnącej z Berlina do Moskwy. PWK to siedem stacji, od Swarzędza na wschodzie, do Poznania-Junikowo na zachodzie. Modernizacja obejmuje 22 kilometry, oczywiście z największą stacją Poznań-Główny. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Obecny zły stan techniczny kolejowej infrastruktury węzła poznańskiego nie pozwala na poruszanie się pociągów z prędkością powyżej 80 kilometrów. Wyeksploatowane torowiska są głośne. Oznacza to uciążliwości zarówno dla osób mieszkających w pobliżu kolejowego szlaku jak i pasażerów. Również urządzenia sterujące ruchem pociągów są przestarzałe. Do „czarnej listy”dopisać jeszcze musimy niefunkcjonalne perony, zaniedbane przystanki i stacje kolejowe. Zdobycie pieniędzy z UE to jedyna szansa na rozwiązanie problemu. Państwo wyłoży z budżetu około 26 milionów euro. Pozostałe 79 milionów euro pochodzić będą z Funduszu Spójności.
–To największa kolejowa inwestycja minionych lat –zapewnia Zbigniew Wolny z PKP PLK. –Jak mówi Bogdan Bresch, dyrektor oddziału regionalnego PKP PLK, równie ważna jest modernizacja systemu sterującego ruchem pociągów.
–Na stacji Poznań-Główny zostanie stworzone lokalne centrum sterowania ruchem obejmujące cały zmodernizowany odcinek –informuje Wolny. Oznacza to, że pociągami będą sterowały komputery. Poprawi się także bezpieczeństwo na przejazdach przez tory. W budkach dróżników zostaną bowiem zamontowane systemy telewizji użytkowej, śledzącej ruch pociągów. W ramach prac swoje oblicze zmianą także przystanki znajdujące się na modernizowanym odcinku. Na przebudowie skorzystają także osoby nie jeżdżące pociągami. Na przejeździe na ulicy Grunwaldzkiej oraz na przejściu przez tory na miłostowski cmentarz powstaną przejścia podziemne. Istotnym elementem modernizacji jest również budowa tunelu pod torami kolejowymi na ulicy Kirkora w Swarzędzu. Powstanie tego bezkolizyjnego, podziemnego przejazdu pod torami kolejowymi, to wspólna inwestycja samorządu Swarzędza oraz PKP PLK. Kolejarze zapłacą za budowę tunelu, a gmina zmodernizuje ulicę Kirkora i wybuduje nowy odcinek drogi łączący tunel z ulicą. Roboty zakończyć mają się do końca 2008 roku. Szczegóły: http://www.glos.com/2005/index.php?id=57306
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024