Poznań: Remont mostu na Warcie
120 km/h –z taką prędkością pojadą pociągi po wyremontowanym moście nad Wartą w Poznaniu Starołęce. Już w listopadzie zakończy się pierwszy etap modernizacji kluczowego obiektu na trasie Poznań – Kluczbork. Pasażerowie będą mogli podróżować szybciej i bezpieczniej. Remont mostu kolejowego w Poznaniu Starołęce jest częścią dużego projektu modernizacyjnego na trasie Poznań –Kluczbork. Wykonano już rewitalizację ponad 124 km torów, 11 peronów, 48 rozjazdów i 98 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace związane z mostem nad rzeką Wartą to kolejny etap poprawy trasy. W ramach zadania zostanie zamontowana nowa konstrukcja nośna mostu, podwyższone zostaną i poddane renowacji korpusy filarów i przyczółków. Przebudowany będzie także sieć trakcyjna. Polskie Linie Kolejowe zadbają o zachowanie historycznego wyglądu przeprawy –zostaną na moście zabytkowe kratownice. Modernizacja przeprawy zakończy się w listopadzie tego roku i dzięki niej pociągi na trasie Kluczbork –Poznań pojadą z prędkością 120 km/h. Zwiększy się komfort oraz bezpieczeństwo podróży. Kolejnym etapem inwestycji będzie wyremontowanie drugiej części mostu. Realizacja tego przedsięwzięcia jest przewidziana na 2016 rok. Przebudowa mostu odbywa się w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 272 Kluczbork –Poznań, odcinek Kórnik –Poznań Gł. wraz z przebudową mostu stalowego na rzece Warcie, na stacji Poznań Starołęka.”Prace rozpoczęły w październiku 2014 r., a zakończą w listopadzie br. Wartość zadania to prawie 17 mln zł netto. Wszystkie prace wykonuje konsorcjum firm ALUSTA S.A. i Vistal Gdynia S.A.