Poznań: Przetarg na sygnalizację w ramach modernizacji linii kolejowej E59
28 lipca 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wszczęła postępowanie przetargowe na wykonanie projektu i zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych na odcinku linii kolejowej E59 Czempiń –Poznań w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław –Poznań, odcinek granica województwa dolnośląskiego –Poznań’
Przedmiotem niniejszego zamówienia są prace w zakresie:
urządzeń sterowania ruchem kolejowym: stacyjnych, szlakowych, przejazdowych, Lokalnego Centrum Sterownia (LCS), Centrum Utrzymania i Diagnostyki (CUiD) oraz urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT);
urządzeń oraz sieci i instalacji teletechnicznych: transmisja, łączność, radiołączność, telewizja użytkowa;
niezbędnych elementów robót w branżach architektoniczno-budowlanej i elektroenergetycznej –dla zapewnienia optymalnej realizacji tego zadania inwestycyjnego, polegających głównie na przebudowie i adaptacji budynków nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, przystosowanie pomieszczeń dla lokalnego centrum sterowania, CUiD Poznań Główny II, przewidzianych w budynku nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, budowa nowych strażnic przejazdowych wraz z instalacjami wewnętrznymi, posadowienie kontenerów srk i telekomunikacji.
usunięcia kolizji w niezbędnym zakresie.
Otwarcie ofert planowane jest na 20.09.2011 r, zaś realizacja zadania rozpocznie się w I kwartale 2012 roku, a zakończy pod koniec 2014 roku.
Przedmiotowy odcinek linii E59 Czempiń –Poznań (32,2 km linii nr 271) położony jest na obszarze Województwa Wielkopolskiego i obejmuje:
Powiat Kościański:
Gmina Czempiń;
Powiat Poznański:
Gmina Mosina;
Gmina Puszczykówko;
Gmina Komorniki;
Gmina Luboń;
Miasto wojewódzkie Poznań.
Jeszcze w sierpniu 2011 r. ogłoszony zostanie kolejny przetarg w ramach modernizacji odcinka Czempiń – Poznań, obejmujący roboty torowe i w branżach towarzyszących.
Ponadto trwają już prace budowlane w ramach modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku
od Wrocławia do granicy woj. dolnośląskiego, a kolejny projekt obejmujący linię kolejową E59
na odcinku Czempiń –granica woj. dolnośląskiego ruszy po 2014 roku.
Główne cele modernizacji to:
dostosowanie linii do wymagań określonych w umowach międzynarodowych AGC i AGTC;
zmniejszenie zagrożeń środowiskowych i społecznych powstających jako skutek natężenia ruchu samochodowego na drogach;
poprawa usług przewozów pasażerskich i towarowych poprzez skrócenie czasu podróży i zwiększenie przepustowości linii;
stymulacja regionalnego i krajowego rozwoju gospodarczego;
zwiększenie stopnia ochrony środowiska, szczególnie w przypadku przewozów towarów niebezpiecznych;
uzyskanie poprawy bezpieczeństwa ruchu poprzez poprawę stanu infrastruktury kolejowej oraz eliminację zagrożeń na skrzyżowaniach z drogami publicznymi.