Poznań: Od lipca pociągi pojadą bez większych zmian
inforail
17.06.2006 20:05
Poznań: Od lipca pociągi pojadą bez większych zmian
Po kilkunastu miesiącach negocjacji umowa między Urzędem Marszałkowskim a PKP Przewozy Regionalne na obsługę połączeń lokalnych została podpisana tylko na pół roku –informuje Gazeta Wyborcza. Obowiązuje więc do końca czerwca 2006 r. Kolejarze żądali od samorządowców ponad 80 mln zł, podczas gdy w budżecie województwa było tylko 51 mln zł. Grozili, że zlikwidują co najmniej 100 połączeń. Dziś już wiemy, że rozkład jazdy od 1 lipca nie powinien się zmienić. – Rozmowy są na dobrej drodze. Umowę powinniśmy podpisać w przyszłym tygodniu – zapewnia Ryszard Cebulski, pełnomocnik zarządu PKP Przewozy Regionalne. – Rozbieżność wynosi kilka milionów złotych. PKP oczekuje znacznie mniej niż na początku roku, ale i tak jest to więcej, niż mamy w budżecie – mówi Przemysław Smulski, członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego. Jednym z punktów spornych są remontowane ze środków unijnych pociągi elektryczne, które mają być znacznie tańsze w eksploatacji niż te jeżdżące obecnie. A więc – wymagające mniejszego dofinansowania. Dwa tygodnie temu okazało się, że wielkopolski oddział przewozów regionalnych nie dostanie ani jednego z nich. – Nie podpiszemy, dopóki PKP nie przedstawi planu podziału modernizowanych pociągów. A nie wyobrażamy sobie, by żaden nowoczesny skład nie trafił do Wielkopolski. Nasze województwo ma przecież aż 13 procent udziału w rynku kolejowych przewozów regionalnych – zaznacza Smulski. Kilka pociągów może od lipca zniknąć z rozkładu jazdy, ale będą to pojedyncze przypadki. – Jest kilka linii kontrowersyjnych ze względu na nikłą frekwencję. To jest problem, bo ich wycofanie może utrudnić paru osobom dojazd do Poznania – obawia się Smulski. Chodzi tu głównie o linie obsługujące trasy między miejscowościami położonymi w Wielkopolsce i województwie kujawsko-pomorskim. Marszałkowie wielu województw już zgodzili się na redukcje połączeń, m.in. w Mazowieckiem i Małopolsce. Lecz w Wielkopolsce od przyszłego roku jeszcze ich przybędzie. Urząd Marszałkowski zapowiada, że o ok. 30 proc. Stanie się tak, jeśli powołana zostanie spółka Koleje Wielkopolskie, do której powstania dążą samorządowcy. Biznesplan dla niej kończy opracowywać niezależna firma. Ma być zaprezentowany w najbliższą środę. Wiecej w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3421624.html?skad=rss .
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024