TransInfo Archiwum|Inforail|Kontrakty|Poznań: 571 km linii kolejowych w Wielkopolsce pójdzie do remontu
Poznań: 571 km linii kolejowych w Wielkopolsce pójdzie do remontu
inforail
22.04.2006 16:39
Poznań: 571 km linii kolejowych w Wielkopolsce pójdzie do remontu
Będziemy jeździć szybciej do Gniezna, Kluczborka, Wągrowca i Piły –donosi Gazeta Wyborcza. W samym Poznaniu będzie można korzystać z trzech nowych przystanków kolejowych. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ma 520 mln zł na modernizację linii kolejowej Poznań-Kluczbork. Trzeba naprawić tory, przejazdy, poprawić widoczność dla maszynistów. Brak remontu groził ograniczeniem prędkości i – tym samym – wydłużeniem czasu jazdy pociągów. Jednak kolejarze zadeklarowali, że wyremontują wszystkie linie tzw. ważne dla regionu pod warunkiem, że samorząd postara się o dotację z Unii Europejskiej w wysokości 390 mln zł. Modernizacja to ratunek dla niektórych linii, jak choćby tych z Poznania przez Skoki i Wągrowiec do Gołańczy. Jeśli remont tej trasy nie byłby przeprowadzony, to trzeba by było ją zamknąć w 2010 roku. Remont wraz z wymianą szyn i podkładów i zamontowaniem centralnego systemu sterowania zwiększy prędkość pociągów do 90 km na godz. Korzyść dla podróżnych będzie wielka, bo w tej chwili pociągi jeżdżą do oddalonego o niespełna 60 km Wągrowca aż 83 minuty! Po remoncie dojazd nie zajmie pasażerom nawet godziny. Z konsekwencjami likwidacji połączenia musieliby się liczyć podróżni w kierunku Wolsztyna. Linia zostałaby zamknięta już w 2009 roku m.in. z powodu złego stanu technicznego wiaduktu, który teraz jest jedynie warunkowo dopuszczony do eksploatacji. Ucierpieliby na tym także miłośnicy parowozów, które nie mogłyby jeździć w kierunku Poznania. Po remoncie do Wolsztyna będzie się jechało co najmniej kwadrans krócej. Skróci się także podróż z Poznania do Piły – ze 109 do 88 minut. Samorząd podpisał już z władzami miasta Poznania i Polskimi Liniami Kolejowymi wstępne porozumienie na budowę nowych przystanków kolejowych: Poznań-Uniwersytet (na Morasku), Poznań Główny-Peron 7 (dla szybkiego tramwaju) oraz Poznań-Franowo Centrum M1. Ten ostatni powstanie obok planowanej pętli tramwajowej. Dzięki temu przystankowi zostaną uruchomione linie kolejowe: z Franowa do Kiekrza i ze Swarzędza przez Franowo do stacji Poznań-Starołęka. Inwestycja ma kosztować ponad 25 mln zł. Z kolei przystanek Poznań-Uniwersytet będzie się znajdował tuż przy pętli Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Powstanie kosztem 750 tys. zł. Prawdopodobnie będą się tam zatrzymywały pociągi relacji Szczecin-Warszawa omijające dworzec główny w Poznaniu. Więcej w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36037,3279077.html
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024