POZBUD z finansowaniem na realizację umów dotyczących modernizacji wagonów

inforail
19.11.2021 10:45
Zarząd POZBUD S.A. poinformował, że w dniu 18 listopada 2021 roku pozyskał finansowanie dla realizacji dwóch umów na wykonanie naprawy okresowej wraz z modernizacją i przeglądem łącznie 14 wagonów osobowych.

Zostały one podpisane z PKP Intercity w dniu 10 września 2021 roku.

Spółka zawarła z mBank S.A. umowę o elastyczny kredyt odnawialny do dnia 30 maja 2023 roku, do najwyższej kwoty 14.000.000 złotych. Termin spłaty kredytu określono na dzień 31 maja 2023. Zabezpieczenie kredytu stanowią: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową, hipoteka umowna na nieruchomości położonej w Rogoźnie, cesja na rzecz banku wierzytelności należnych Emitentowi od PKP Intercity S.A. z tytułu kontraktów oraz gwarancja de minimis udzielona przez BGK na kwotę 5.000.000,00 zł (stanowiącą równowartość 35% kwoty Kredytu), do dnia 31 sierpnia 2023 roku.

Jednocześnie podano, że z dniem 18 listopada 2021 roku, w związku z podpisaniem aneksu do umowy Konsorcjum Mag-Train Sp. z o.o. – POZBUD S.A. pełni funkcję Lidera Konsorcjum powołanego do realizacji kontraktów.

Przypomnijmy, że będą to pierwsze realizacje wskazanego konsorcjum, dotyczące wykonania napraw okresowych wagonów PKP Intercity. Łączna wartość umów to 70,6 mln zł.

ZAKRES PRAC

Przetarg dotyczył wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądem na 3-cim poziomie utrzymania 14 wagonów osobowych typu 111A Lux/112A Lux.

Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części.

Część 1 obejmowała 5 wagonów 111A Lux, a szacunki zamawiającego to 24.723.000,00 zł brutto.

Część 2 dotyczyła 9 wagonów 112A Lux, a szacunki zamawiającego to 41.401.800,00 zł brutto.

W przetargu wystartowali:

1) ZNTK Mińsk Mazowiecki, samodzielnie bez PESY. Spółka zaproponowała:

w części 1 kwotę 29.495.400,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 85,61 pkt;

w części 2 kwotę 51.375.870,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 89,96 pkt.

W obydwu częściach zaproponowano także 36 miesięcy gwarancji.

2) Drugą ofertę złożyło całkiem nieznane na rynku wagonów pasażerskich konsorcjum Mag-Train z Piaseczna i POZBUD z Poznania. Zaproponowało:

w części 1 kwotę 24.716.850,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 100 pkt;

w części 2 kwotę 45.846.405,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 100 pkt.

W obydwu częściach konsorcjum chciało udzielić 42 miesięcy gwarancji.