Pozbud i MagTrain odpuszczają walkę o modernizację wagonów 141A/111A
Konsorcjum Pozbud i MagTrain nie będzie dalej walczyć o możliwość zrealizowania modernizacji wagonów dla PKP Intercity.
Jak pisaliśmy na łamach InfoRail.pl przewoźnik odrzucił jego ofertę.
Zaniechanie dalszych kroków
Zarząd spółki COMPREMUM S.A. (dawny Pozbud) poinformował, że w dniu 21 stycznia 2022 roku, po przeanalizowaniu uzasadnienia decyzji Krajowej Izby Odwoławczej o oddaleniu odwołania Konsorcjum COMPREMUM S.A. (Partner Konsorcjum) i Mag-Train Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) od decyzji Zamawiającego - „PKP Intercity” S.A. w przedmiocie odrzucenia oferty Konsorcjum na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie wraz z modernizacją i przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A , podjął decyzję o zaniechaniu dalszych kroków odwoławczych.
Decyzja ta wynika z zaangażowania w obecne oraz przyszłe projekty zarówno spółek z Grupy Kapitałowej COMPREMUM, jak i partnerów współpracujących z Grupą w obszarze segmentu przemysłu kolejowego. W opinii Zarządu potencjał przyszłych projektów przewyższa korzyści, które są możliwe do uzyskania w przypadku kontynuowania działań odwoławczych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
OFERTY
Przypomnijmy. Zamówienie obejmuje wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie wraz z modernizacją i przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A. Oferta konsorcjum była najniższą złożona w przetargu. Konsorcjum zaproponowało kwotę 391 767 300,00 zł brutto, a także 42 miesiące gwarancji oraz 95 dniowy termin realizacji zamówienia.
W grze, po odrzuceniu oferty Konsorcjum, pozostała H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., która zaproponowała kwotę 494 829 000,00 zł brutto, 37 miesięcy gwarancji oraz 95 dniowy termin realizacji zamówienia. Oferta ta jednak przekracza szacunki zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 424 534 500,00 zł brutto.
Modernizacja powinna być wykonana w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zaś wykonanie przeglądu na 3. poziomie utrzymania po 18 miesiącach od wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Do modernizacji PKP Intercity planuje skierować wagony typu 141A / 111A, które po wykonanych pracach będą wagonami przedziałowymi 2 klasy.
Poprzednie zamówienie dotyczące tych wagonów zostało unieważnione. Wystartowała wówczas FPS, której oferta przekroczyła szacunki PKP Intercity.