Pozbud i Mag Train walczą dalej
W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o odrzuceniu oferty konsorcjum Pozbud i Mag Train w przetargu na modernizację 90 wagonów. Jak się okazuje firmy nie odpuszczają i walczą dalej.
Konsorcjum Mag Train i Pozbud złożyło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej w związku z odrzuceniem oferty. PKP Intercity oczekuje na wyznaczenie terminu rozprawy – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska z Biura Prasowego PKP Intercity.
Oferty
Przypomnijmy. Zamówienie obejmuje wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie wraz z modernizacją i przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A. Oferta konsorcjum była najniższą złożona w przetargu. Konsorcjum zaproponowało kwotę 391 767 300,00 zł brutto, a także 42 miesiące gwarancji oraz 95 dniowy termin realizacji zamówienia.
W grze, po odrzuceniu oferty Konsorcjum, pozostała H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., która zaproponowała kwotę 494 829 000,00 zł brutto, 37 miesięcy gwarancji oraz 95 dniowy termin realizacji zamówienia. Oferta ta jednak przekracza szacunki zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 424 534 500,00 zł brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modernizacja powinna być wykonana w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zaś wykonanie przeglądu na 3. poziomie utrzymania po 18 miesiącach od wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Do modernizacji PKP Intercity planuje skierować wagony typu 141A / 111A, które po wykonanych pracach będą wagonami przedziałowymi 2 klasy.
Poprzednie zamówienie dotyczące tych wagonów zostało unieważnione. Wystartowała wówczas FPS, której oferta przekroczyła szacunki PKP Intercity.