Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powypadkowy SA109-009 powrócił do Chojnic w nowej odsłonie [ZDJĘCIA]

inforail
20.01.2021 14:45

Nowe malowanie, nowe wnętrze. SA109-009 powrócił do Chojnic po naprawie P5, połączonej z naprawą powypadkową.

O przybyciu jednostki na Pomorzu donosi Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei.

Po wypadku

Przypomnijmy, że jednostka została odkupiona przez Polregio d. Przewozy Regionalne od Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. Pojazd był rozbity, po wypadku. Za drugim podejściem udało się znaleźć wykonawcę remontu. Ofertę złożyło konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych Lisi Ogon i ASO Mieczkowski. Ale swoje usługi wyceniło na 5.412.000,00 zł a zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 4.367.000,00 zł. Do remontu trzeba było zatem dorzucić.

SA109-009 to jednostka wyprodukowana w 2005 roku przez Kolzam Racibórz dla Małopolski.

Zakres uszkodzeń, które trzeba było naprawiać:

Człon A: nr EVN 95 51 2710 034-0

– Popękana szyba czołowa,

– Rozbite czoło SA,

– Brak poszycia lewego boku kabiny,

– Zniszczone reflektory przednie,

– Zerwany lewy zderzak,

– Zniszczony zbiornik oleju hydrostatyki

– Zerwany hak cięgłowy,

– Zerwany przedni alternator,

– Brak sprężarki klimatyzacji,

– Brak ramy do mocowania urządzeń pomocniczych,

– Brak wsporników czołowych,

– Zbita szyba boczna kabiny (prawa),

– Lewy bok kabiny wyrwany,

– Brak kurka i węża przewodu głównego,

– Uszkodzenia silnika spalinowego,

– Zerwana chłodnica z wentylatora i pompa hydrostatyki,

– Uszkodzony wymiennik ciepła,

– Zniszczona obudowa filtra powietrza,

– Uszkodzony kolektor wydechowy,

– Pogięte zgarniacze szynowe,

– Uszkodzone syfony oraz rury piaskowe,

– Zerwane i uszkodzone amortyzatory poziome i pionowe,

– Uszkodzony wał napędu przekładni nawrotnej,

– Zgięte ramię reakcyjne trawerzy na I i II zestawiekołowym,

– Zerwane zabezpieczenia ramion reakcyjnych,

– Zerwana rura doboru wody,

– Zerwana rozetka elektryczna,

– Pogięte zbiorniki powietrza,

– Przecięte przewody między członami: ENTE, elektryczne,powietrzne,

– Zerwany łącznik Hibnera między członami,

– Pogięte ściany między członami A i B,

– Zerwane połączenia górne między członami,

– Pogięte poszycie boczne członu,

– Brak drzwiczek zbiornika piasku,

– Zbite trzy szyby pakietowe,

– Pogięte drzwi wejściowe – strona lewa,

– Brak lewego lusterka ze wspornikiem,

– Pozrywane drzwi szafy pneumatycznej,

– Zerwane i uszkodzone osłony zbiorników powietrznych oraz połączeniaczłonów wewnątrz SA,

– Zerwane poręcze w przedziałach pasażerskich,

– Uszkodzone siedzenia w przedziale pasażerskim,

– Uszkodzona szafa elektryczna prawa i lewa,

– Uszkodzony pulpit i przesunięty do środka pojazdu,

– Uszkodzone INTELO,

– Uszkodzony fotel maszynisty,

– Przesunięta podłoga w kabinie do środka pojazdu,

Człon B: nr EVN 95 51 2710 035-7

– Zerwana roleta szyby czołowej,

– Spękania sufitu prawa strona,

– Uszkodzony pojemnik na śmieci,

– Zerwane mocowania osłony plexi,

– Zerwane poręcze w przedziałach,

– Zerwany pomost między przedziałami,

– Zerwana obudowa szafy pneumatycznej,

– Oberwana osłona sufitowa zbiorników powietrznych,

– Pogięty główny zbiornik paliwa,

– Brak czujnika SHP lewa strona,

– Uszkodzone zbiorniki powietrza,

– Przegięta chłodnica powietrza,

– Przegięty zgarniacz torowy prawy,

– Oberwana rura wodna przy silniku spalinowym,

– Uszkodzona obudowa czołowa i prawa strona kabiny,

– Oberwane zabezpieczenia półwózków,

– Zbite szyby drzwi dwie sztuki lewa strona,

– Zbite szyby pakietowe trzy sztuki.

Chojnickie
Chojnickie