Powiat Przeworski chce naprawić tender parowozu Px48-1734

inforail
03.08.2021 12:45
Powiat Przeworski ogłosił przetarg na naprawę tendra parowozu – w ramach zadania „Remont lokomotywy wąskotorowej parowej Px48-1734 – zabytku techniki charakterystycznego dla techniki dawnej”.

Parowóz o nr fabrycznym 2119/1951 zlokalizowany jest w Dynowie na stacji wąskotorowej tor nr 4.

Lokomotywa stanowi zabytek ruchomy techniki kolejnictwa charakterystycznym dla dawnej epoki i została wpisana do rejestru zabytków ruchomych, w związku z czym podlega regulacjom ustawy o Ochronie Zabytków i Opiece nad Zabytkami oraz nadzorowi i odbiorowi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Zakres prac

Przedmiot zamówienia swoim zakresem obejmuje wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich tendra lokomotywy wąskotorowej parowej Px48-1734, w tym:

1) rozbiórkę tendra z usuwaniem zniszczonych blach;

2) czyszczenie elementów konstrukcji stalowej tendra strumieniowo-ścierne (piaskowanie);

3) przygotowanie blach, wypalanie;

4) montaż łożyska sworzni – spawanie i wytaczanie otworów;

5) dostawę i montaż nowych sworzni;

6) badanie cięgieł;

7) naprawę cięgieł z obróbką;

8) naprawę pudła tendra;

9) czyszczenie elementów konstrukcji stalowej wózków strumieniowo-ścierne (piaskowanie);

10) naprawę wózków – spawanie, ślizgi i belki;

11) naprawę zestawów wózków;

12) defektoskopia wózków;

13) naprawę rur wodnych;

14) regeneracje układu sprężonego powietrza;

15) wymiany zbiornika;

16) naprawy układu hamulcowego;

17) prostowanie zgarniaczy;

18) naprawę instalacji elektrycznej;

19) malowanie podkładem;

20) wykonawca zobowiązany jest do dwukrotnego pokrycia farbą nawierzchniową tendra po wykonaniu pomalowania podkładem.

Uszczegółowienie przedmiotu zamówienia:

1) zamawiający wymaga w szczególności kompleksowego odtworzenia z nowych materiałów następujących elementów, podzespołów, zespołów i układów tendra, w przypadku gdy istniejące elementy nie spełniają norm, wymiarów, cech wymaganych przez przepisy techniczne i zasady bezpieczeństwa:

— podwozie,

— skrzynia wodna,

— skrzynia węglowa,

— skrzynia narzędziowa,

— zasuwa i klapa węglowa oraz półka na węgiel podłoga pomostu tendra,

— zamki i zawiasy,

— budka (kontrbudka): ściany, dach, podłoga,

— rury zasilające (rury wodne stalowe i przewody gumowe),

— rurociągi sprężonego powietrza układu hamulcowego r – zbiornik powietrza wraz z korkiem spustowym,

— odluźniacz,

— klocki hamulcowe (komplet),

— sprzęgi hamulcowe,

— rurociągi pary (układ ogrzewania wagonów),

— stalowe rurki osłonowe instalacji elektrycznej,

— przewody elektryczne i elementy połączeniowe instalacji elektrycznej,

— lampy parowozowe (projektory) ELN 5001/1 – 2 sztuki oraz 1 ELN 5002/1 – 1 sztuki,

— tulejki układu hamulcowego,

— przewody smarne poduszki smarne i knoty;

2) zamawiający wymaga w szczególności wykonanie następujących czynności:

— wykonanie badań nieniszczących zestawów kołowych (osie, koła bose obręcze) metodą magnetyczno-proszkową lub ultradźwiękową,

— dokonania pomiarów zestawów kołowych,

— przetoczenia zestawów kołowych w celu reprofilacji obręczy,

— prób szczelności układu hamulca po dokonaniu naprawy.

Oferty

Oferty w przetargu można składać do 24 sierpnia 2021 roku. Będą oceniane według kryteriów:

okres gwarancji na wykonane prace - Waga: 10

doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - Waga: 30

cena - Waga: 60.

Od oferentów wymagane jest doświadczenie. Każdy musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 1 zadanie o wartości minimum 130 000,00 PLN netto polegające na przeprowadzeniu prac konserwatorskich lub renowacyjnych lub naprawczych lokomotywy parowej wpisanej do rejestru zabytków w oparciu o zatwierdzony przez właściwy miejscowo Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków program prac konserwatorskich lub program prac renowacyjnych, a zadanie to została wykonane należycie w opinii podmiotu, na rzecz którego było wykonywane oraz zostało zaakceptowane/odebrane przez właściwy miejscowo Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków.

Na realizację zadania będzie 75 dni.

Parowóz został wyprodukowany w 1951 r. przez zakłady Fablok w Chrzanowie. Do Przeworska został przewieziony w 1989 roku z Woli Dalszej koło Biłgoraja gdzie był ustawiony jako pomnik. Obecnie jest niesprawny, eksponowany jako atrakcja turystyczna na stacji w Dynowie, oczekuje naprawy.