Powiat Przeworski chce naprawić tender parowozu Px48-1734
Powiat Przeworski ogłosił przetarg na naprawę tendra parowozu – w ramach zadania „Remont lokomotywy wąskotorowej parowej Px48-1734 – zabytku techniki charakterystycznego dla techniki dawnej”.
Parowóz o nr fabrycznym 2119/1951 zlokalizowany jest w Dynowie na stacji wąskotorowej tor nr 4.
Lokomotywa stanowi zabytek ruchomy techniki kolejnictwa charakterystycznym dla dawnej epoki i została wpisana do rejestru zabytków ruchomych, w związku z czym podlega regulacjom ustawy o Ochronie Zabytków i Opiece nad Zabytkami oraz nadzorowi i odbiorowi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Zakres prac
Przedmiot zamówienia swoim zakresem obejmuje wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich tendra lokomotywy wąskotorowej parowej Px48-1734, w tym:
1) rozbiórkę tendra z usuwaniem zniszczonych blach;
2) czyszczenie elementów konstrukcji stalowej tendra strumieniowo-ścierne (piaskowanie);
3) przygotowanie blach, wypalanie;
4) montaż łożyska sworzni – spawanie i wytaczanie otworów;
5) dostawę i montaż nowych sworzni;
6) badanie cięgieł;
7) naprawę cięgieł z obróbką;
8) naprawę pudła tendra;
9) czyszczenie elementów konstrukcji stalowej wózków strumieniowo-ścierne (piaskowanie);
10) naprawę wózków – spawanie, ślizgi i belki;
11) naprawę zestawów wózków;
12) defektoskopia wózków;
13) naprawę rur wodnych;
14) regeneracje układu sprężonego powietrza;
15) wymiany zbiornika;
16) naprawy układu hamulcowego;
17) prostowanie zgarniaczy;
18) naprawę instalacji elektrycznej;
19) malowanie podkładem;
20) wykonawca zobowiązany jest do dwukrotnego pokrycia farbą nawierzchniową tendra po wykonaniu pomalowania podkładem.
Uszczegółowienie przedmiotu zamówienia:
1) zamawiający wymaga w szczególności kompleksowego odtworzenia z nowych materiałów następujących elementów, podzespołów, zespołów i układów tendra, w przypadku gdy istniejące elementy nie spełniają norm, wymiarów, cech wymaganych przez przepisy techniczne i zasady bezpieczeństwa:
— podwozie,
— skrzynia wodna,
— skrzynia węglowa,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
— skrzynia narzędziowa,
— zasuwa i klapa węglowa oraz półka na węgiel podłoga pomostu tendra,
— zamki i zawiasy,
— budka (kontrbudka): ściany, dach, podłoga,
— rury zasilające (rury wodne stalowe i przewody gumowe),
— rurociągi sprężonego powietrza układu hamulcowego r – zbiornik powietrza wraz z korkiem spustowym,
— odluźniacz,
— klocki hamulcowe (komplet),
— sprzęgi hamulcowe,
— rurociągi pary (układ ogrzewania wagonów),
— stalowe rurki osłonowe instalacji elektrycznej,
— przewody elektryczne i elementy połączeniowe instalacji elektrycznej,
— lampy parowozowe (projektory) ELN 5001/1 – 2 sztuki oraz 1 ELN 5002/1 – 1 sztuki,
— tulejki układu hamulcowego,
— przewody smarne poduszki smarne i knoty;
2) zamawiający wymaga w szczególności wykonanie następujących czynności:
— wykonanie badań nieniszczących zestawów kołowych (osie, koła bose obręcze) metodą magnetyczno-proszkową lub ultradźwiękową,
— dokonania pomiarów zestawów kołowych,
— przetoczenia zestawów kołowych w celu reprofilacji obręczy,
— prób szczelności układu hamulca po dokonaniu naprawy.
Oferty
Oferty w przetargu można składać do 24 sierpnia 2021 roku. Będą oceniane według kryteriów:
okres gwarancji na wykonane prace - Waga: 10
doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - Waga: 30
cena - Waga: 60.
Od oferentów wymagane jest doświadczenie. Każdy musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 1 zadanie o wartości minimum 130 000,00 PLN netto polegające na przeprowadzeniu prac konserwatorskich lub renowacyjnych lub naprawczych lokomotywy parowej wpisanej do rejestru zabytków w oparciu o zatwierdzony przez właściwy miejscowo Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków program prac konserwatorskich lub program prac renowacyjnych, a zadanie to została wykonane należycie w opinii podmiotu, na rzecz którego było wykonywane oraz zostało zaakceptowane/odebrane przez właściwy miejscowo Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków.
Na realizację zadania będzie 75 dni.
Parowóz został wyprodukowany w 1951 r. przez zakłady Fablok w Chrzanowie. Do Przeworska został przewieziony w 1989 roku z Woli Dalszej koło Biłgoraja gdzie był ustawiony jako pomnik. Obecnie jest niesprawny, eksponowany jako atrakcja turystyczna na stacji w Dynowie, oczekuje naprawy.