Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Potwierdzamy: Pierwszy Flirt3 dla PKP Intercity powstanie w całości w Siedlcach

inforail
15.09.2014 13:54
W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail informowaliśmy, że pierwszy FLIRT 3 dla PKP Intercity powstanie w całości w siedleckiej fabryce Stadlera. O dziwo przedstawiciele Newagu, którzy najpierw przekazali nam taką informację wycofali się z niej twierdząc, że to nie jest prawda, nakazując nam jednocześnie usunięcie tej wiadomości z portalu. Szanując wolę nowosądeckiego producenta postąpiliśmy zgodnie z jego życzeniem, nie pozostawiając jednak pytania o pierwszego FLIRTA 3 dla PKP Intercity bez odpowiedzi i zadając je firmie Stadler. Oto czego się dowiedzieliśmy. „Stadler oraz NEWAG, w porozumieniu z PKP Intercity, wspólnie zdecydowali, że pierwszy zamówiony przez przewoźnika pociąg FLIRT zostanie wyprodukowany oraz uruchomiony w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach. Produkcja pierwszego pojazdu odbędzie się z udziałem pracowników NEWAG. Wzajemna współpraca będzie okazją dla zespołu NEWAG do poznania procesów produkcji pojazdów FLIRT firmy Stadler”–poinformował nas Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail. Informacje, które zamieściliśmy na łamach InfoRail w ubiegłym tygodniu były zatem całkowicie zgodne z prawdą.

Przypomnijmy, że PKP Intercity podpisały umowę ze Stradlerem i Newagiem na dostawę 20 składów. Pociągi, jakie konsorcjum chce dostarczyć dla PKP Intercity, to zaawansowana wersja FLIRT-a. Będą one wyposażone w wysokiej jakości wnętrza, które mają zapewnić komfortowe podróżowanie na dużych odległościach. W pociągach dla PKP Intercity pojawią się bufety, sześć toalet w ośmiu członach , przestronne siedzenia z wystarczającą ilością miejsca, które zostaną zamontowane w systemie 2+1 (trzy miejsca wzdłuż szerokości wózka). Składy będą poruszać się z prędkością maksymalną do 160 km/h. Nie zabraknie klimatyzacji, Wi-Fi i informacji pasażerskiej. Pociągi z rodziny Flirt kursują już w 14 krajach w liczbie około 930 sztuk. W Polsce można je spotkać w barwach Kolei Mazowieckich i Kolei Śląskich, a od czerwca br. także Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W wersji dalekobieżnej Flirtami można podróżować za naszą południową granicą –eksploatuje je LEO Express.