Postępy na budowie linii TGV East.
inforail
29.11.2006 14:04
Postępy na budowie linii TGV East.
We Francji postępują prace przy budowie nowej linii TGV East. Linia ta ma na celi poprawienie komunikacji Paryża ze wschodnią częścią kraju, oraz w połączeniach międzynarodowych z Niemcami, Luksemburgiem oraz Szwajcarią. Prace są już dosyć poważnie zaawansowane. Do tego stopnia, że na części trasy od 13.11.2006 jeżdżą pociągi testowe. Podczas testów wykonywanych jednostką TGV następuje powolne zwiększanie prędkości z początkowej 160 km/h do ostatecznej 300 km/h. Po osiągnięciu tej prędkości zaczną się testy z prędkością większą o 10% od dopuszczalnej maksymalnej, czyli z prędkościami 350 – 360 km/h. Cała linia ma być dokończona i oddana do prób w styczniu 2007.
Jak to zwyczajem we Francji bywa, przed oddaniem do użytku nowej linii TGV musi zostać pobity jakiś rekord Pierwsza linia TGV Sud –East przyniosła regularne pociągi z prędkością 270km/h (obecnie 300km/h). Przy otwarciu TGV Atlantique w 1990 roku ustalono nie pobity po dziś dzień rekordową prędkość pociągu 515,3 km/h. Przedłużenie linii Sud –East nazwane LGV Méditerranée pobito rekord prędkości w przejeździe non –stop, gdzie podróż z Lile do marsylii zajęła trzy godziny. Otwarcie nowej linii ma się przyczynić dotychczasowego rekordu. Bicie ma mieć miejsce w dniach 15 stycznia do 14.marca 2007. Planuje sie wówczas osiągnąć prędkość rzędu 540 km/h. Mówi się nawet o magicznej granicy 600 km/h. Dla celów bicia rekordu zostanie specjalnie przystosowane 100 km torów. Bicie rekordu będzie wymagało również naciągnięcia przewodów trakcyjnych. Natomiast rekordowy pociąg będzie złożony z dwóch wagonów silnikowych oraz trzech piętrowych wagonów pośrednich. Dla celów rekordu zostaną również wymienione zestawy kołowe wagonów silnikowych na większe oraz zmieniona zostanie przekładnia na umożliwiającą szybszą jazdę.
Źródło: Opracowane na podstawie www.zelpage.cz
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024