Postępuje budowa Flitów dla PKP Intercity
PKP Intercity informują, że pod koniec 2015 roku pociągi FLIRT3 zostaną włączone do regularnego kursowania. Na obecnym etapie produkcji do fabryki Stadler Polska w Siedlcach dostarczono 46 aluminiowych członów o wadze około 300 t oraz 12 kabin maszynistów. Na ich pomalowanie zużyto 9 200 kg farb. Składy będą obsługiwały następujące relacje:Warszawa ?Kutno ?Toruń ?Bydgoszcz o długości 290 km,Olsztyn ?Warszawa ?Kielce ?Kraków o długości 551km, Gdynia ?Bydgoszcz ?Kutno ?Łódź ?Częstochowa ?Katowice o długości 655 km orazKraków ?Miechów ?Opoczno ?Łódź ?Kutno ?Konin ?Poznań ?Szczecin o długości 734 km. Gotowy pojazd zostanie wyposażony w 16 drzwi i 112 okien, 30 000 urządzeń elektrycznych oraz 180 km kabli. Pociągi są budowane przez konsorcjum Stadler&Newag. Łącznie będzie ich 20. Będą one wyposażone w wysokiej jakości wnętrza, które mają zapewnić komfortowe podróżowanie na dużych odległościach. W pociągach pojawią się bufety, sześć toalet w ośmiu członach , przestronne siedzenia z wystarczającą ilością miejsca. Pociągi będą poruszać się z prędkością maksymalną do 160 km/h. Będzie klimatyzacja, Wi-Fi i informacja pasażerska.