Posłowie Lewicy chcą uruchomienia `Słonecznego`

inforail
18.06.2020 09:15

Posłowie Lewicy pisządo Marszałka Adama Struzika ws. uruchomienia pociągu „Słoneczny”, mającnadzieję na zmianę tej – jak twierdzą – niezrozumiałej decyzji.

Posłowie przypominają, że po raz pierwszy od 15 lat KolejeMazowieckie nie uruchomią bardzo popularnego połączenia z Warszawy nad Bałtyk.Swoją decyzję uzasadniają względami bezpieczeństwa związanymi z epidemią koronawirusa,zaznaczając, że rotacja pasażerów na kolejnych stacjach uniemożliwia kontrolęliczby podróżnych w składzie.

Pociąg „Słoneczny” cieszył się rekordową popularnością wśródmieszkańców Warszawy. Wystarczy powiedzieć, że w ciągu 15 lat przewiózł 1,25mln pasażerów. Dlatego zawieszenie jego kursów jest dla mnie niezrozumiałe.Wyjaśnienia wskazujące na trudności w zachowaniu reżimu sanitarnego podczaskursu nie są wystarczającą przesłanką, gdyż można go zachować wprowadzającmiejscówki do biletów jak zrobiła to Łódzka Kolej Aglomeracyjna na trasieWarszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna. Podróżni chętnie korzystali ze “Słonecznego”także z uwagi na brak tańszej alternatywy. Przejazd tym pociągiem jestzdecydowanie tańszy od alternatyw proponowanych przez PKP Intercity.

Pandemia koronawirusa przyniosła kryzys przewoźnikówspowodowany przede wszystkim spadkiem obrotów, dlatego tak istotne jest, abyutrzymać te połączenia, które przynoszą przedsiębiorcom największy zysk. Należydołożyć wszelkich starań, aby zapewnić pasażerom możliwość korzystania zpołączeń cieszących się największą popularnością, zapewniając im bezpieczeństwosanitarne podczas podróży.

Dodatkowo zawieszenie kursów pociągu sezonowego “Słoneczny”pogłębi problem wykluczenia transportowego i przyczyni się do powstawaniakorków na autostradzie A1 w sezonie letnim – twierdzą posłowie Lewicy.

Pod pismem do Marszałka Adama Struzika podpisali się MagdalenaBiejat, Joanna Senyszyn, Paulina Matysiak i Adrian Zandberg, zadającjednocześnie pytania:

1. Co jest przyczyną braku możliwości wprowadzenia przezspółkę Koleje Mazowieckie sprzedaży biletów na ściśle określone miejsca?

2. Jaki jest koszt uruchomienia kursów pociągu “Słoneczny” wsezonie?

3. Jakie były przychody ze sprzedaży biletów na przejazdpociągiem “Słoneczny” w latach 2015-2019?