Poseł Liroy-Marzec bierze się za Pendolino
Poseł Liroy-Marzecbierze się za Pendolino i składa do Ministra Adamczyka interpelację w tejsprawie.
I pisze w niej, że według Urzędu Transportu Kolejowego,każdego miesiąca pasażerowie pociągów odbywają ponad 20 mln przejazdów. W 2014roku, po kontrowersjach związanych z przetargiem, rozpoczęła się eksploatacjaskładów ED250, znanych pod Pendolino pomimo braku systemu wahadłowego nadwozia.
Niestety, w ostatnim czasie obywatele coraz częściejzgłaszają problemy z przejazdami wspomnianymi składami należącymi do PKPIntercity. Pasażerowie skarżą się na przypadki podstawiania składów zastępczychniższej klasy, braku wcześniejszej informacji o zmianie składu, a wkonsekwencji zapłaty za usługę niższej jakości – stwierdza poseł Liroy-Marzec.
W takich sytuacjach różnica w cenie biletów nie jestautomatycznie zwracana. Pracownicy przewoźnika proponują pasażerom składaniereklamacji. Jednak przewoźnik powinien wiedzieć wcześniej o mających wystąpićniedogodnościach i być przygotowanym do profesjonalnej obsługi pasażerów.
Wobec powyższego, poseł pyta:
Czy prawdą jest, że w ostatnim czasie większość składówED250 należących do PKP Intercity jest wyłączonych z obsługi pasażerów?
Czy zdarzyły się przypadki przejazdów kolejami niższejklasy, pomimo, że pasażerowie dokonali płatności za usługę przejazdu tzw.”Pendolino”?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czy różnice w cenie biletów nie powinny być zwracanenatychmiastowo?
Dlaczego pasażerowie muszą być narażeni na dodatkowąbiurokrację, pomimo, że obniżenie jakości usługi nie wynika z ich winy?
Czy istnieje możliwość stworzenia automatycznej proceduryzwrotu różnicy w cenie biletów, wynikającej z podstawienia składu zastępczegolub nie pobieranie wspomnianej różnicy przed przejazdem?
Odpowiedź na dwa pierwsze jest oczywista. Pozostałe, cóż.Ciekawe. Czekamy na stanowisko resortu.
„