Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poseł chce wagony sześciomiejscowe do Białegostoku, PKP IC mówią nie mamy

inforail
23.05.2016 07:30

Poseł AdamAndruszkiewicz zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa opoprawienie standardu w składach wagonowych, kursujących do Białegostoku, poprzezwłączenie do nich wagonów z sześcioma miejscami w przedziale, a takżeprzystosowanych do przewożenia rowerów. Przewoźnik uwzględniając aktualniezaplanowaną liczbę pociągów kursujących z wykorzystaniem tego typu wagonówpoinformował o braku możliwości rozszerzenia oferty dla kolejnych połączeń.Wagony przystosowane do przewozu rowerów serii BD zostały zaplanowane dopociągów stałego kursowania w składach pociągó:

13010/1 i 31010/1 ?Hańcza? relacji Kraków Główny ? Suwałki ?Kraków Główny? od dnia 13 marca 2016 r.,

16114/5 i 61114/5 ?Mamry? relacji Wrocław Główny ? Białystok? Wrocław Główny ? od dnia 15 marca 2016 r. oraz

15106/7 i 51106/7 ?Wojciechowski? relacji Warszawa Zachodnia? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia ? od dnia 21 kwietnia 2016 r.

Przewoźnik poinformował, że wagony te wykorzystywane sąrównież do przewozów zorganizowanych grup zgłaszających potrzebę przewozurowerów. Z uwagi na ograniczoną dostępność wagonów klimatyzowanych, kursującychobecnie w pociągach kategorii EIC (na głównych ciągach w kraju) oraz IC wrelacji Warszawa Wschodnia ? Wrocław Główny ? Warszawa Wschodnia w chwiliobecnej nie ma możliwości włączenia tych wagonów do pociągu TLK ?Wigry?, a tymsamym zmiany kategorii handlowej z TLK na IC. 

Ponadto w odniesieniu dopropozycji zmiany nazwy pociągu TLK ?Czechowicz? wiceminister Piotr Stomma wyjaśnia, że PKP Intercity zaplanowały pociąg IC ?Mickiewicz? kursujący w relacji Warszawa Zachodnia ? Białystok? Warszawa Zachodnia.

Według opinii PKP Intercity zmiana obiegu składówobsługujących pociągi 18104/5 i 81104/5 ?Rybak? oraz 18106/7 i 81106/7?Czechowicz? wiązałaby się z koniecznością modyfikacji zestawienia na stacjimacierzystej Szczecin. Ponadto ? podobnie jak w przypadku wagonówprzystosowanych do przewozu rowerów ? PKP Intercity w chwili obecnej niedysponują wystarczającą liczbą wagonów dla realizacji obsługi ww. pociągów 4składami o jednolitym standardzie (w zakresie typu wagonów).

W kwestii zestawienia pociągu TLK ?Hańcza? przewoźnikinformuje, że mając na względzie oczekiwany wzrost zainteresowania przejazdamiw okresie wakacji letnich planuje zwiększenie liczby wagonów. Jednak realizacjaw zakresie liczby oraz typu wagonów uzależniona będzie od zasobów jakimi PKPIntercity realnie będą dysponować.