TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Poprad: Na stacji Poprad-Tatry oddano do użytku przejścia podziemne i perony
Poprad: Na stacji Poprad-Tatry oddano do użytku przejścia podziemne i perony
inforail
03.10.2007 14:39
Poprad: Na stacji Poprad-Tatry oddano do użytku przejścia podziemne i perony
W środę 26 września 2007 o godzinie 14 na stacji Poprad –Tatry oficjalnie oddano do eksploatacji przejście podziemne oraz nowe perony. Przebudowa odbywała się od kwietnia 2006 roku do sierpnia 2007 i kosztowała 858 milionów koron słowackich. Z czego 75% pokryły środki z Unii Europejskiej, natomiast 25% pochodziło z funduszy krajowych. Stacja ta leży na głównym ciągu kolejowym Bratysława –Żylina –Koszyce. Jednak nie to stanowi o jej ważności. Stacja Poprad –Tatry jest punktem wypadowym w Tatry, gdzie można dostać się zarówno boczną linią kolejową, jak również za pomocą wąskotorowej TEŽ. dzięki rekonstrukcji na torach głównych prędkość maksymalna wynosi 100km/h, natomiast na bocznych 40-60km/h. Zwiększyła się również przepustowość stacji o 2000 pasażerów na godzinę. Oprócz tego stacja stała się dostępna dla pasażerów z ograniczoną ruchowością. Generalnie wybudowano jeden tunel długości 47,5m łączący peron 1, 2 i nowy trzeci. Przy czym peron 2 został również przesunięty i wykonany od podstaw. Drugą możliwością przedostania się między peronami są schody umożliwiające dostanie się z peronów kolejowych 2 i 3 do hali pociągów wąskotorowych TEŽ, która znajduje się nad peronami. Natomiast same perony zostały wykonane od podstaw z czego peron 2 ma długość 400m, natomiast trzeci ma 250m. Dzięki temu stacja jest w stanie przyjmować długie międzynarodowe pociągi. Dodatkowo w całym węźle wymieniono torowisko włącznie z tłuczniem. Wykonano również nową kanalizację, sieć trakcyjną oraz urządzenia zabezpieczania ruchu. Niestety przebudowa ominęła sam budynek stacyjny, który został wybudowany za czasów Czechosłowacji i nijak swoim stanem estetycznym nie pasuje do nowej stacji.
Źródło: Komunikat prasowy ŽSR
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024