Pool taborowy w strategii Newagu
Pool taborowy nietylko lokomotywowy ale i związany z taborem pasażerskim jest możliwy. Myślimy otym, jest to w naszej strategii – powiedział podczas EKG Zbigniew Konieczek,Prezes Newagu.
Mamy więcej lokomotyw niż konkurencja, nasze lokomotywyjeżdżą. Na pewno jest to jakaś przyszłość – mówił dalej Konieczek.Przypomnijmy, że Newag jest producentem lokomotyw Dragon i Griffin. Część zezbudowanych w Nowym Sączu maszyn prowadzi pociągi prywatnych operatorówtowarowych, a nie jest ich własnością. Można uznać, że to zalążek poolutaborowego.
Tą drogą poszła natomiast konkurencja Newagu – bydgoska PESA,która razem z FRP zawiązała pool taborowy. Jak już informowaliśmy na łamachInfoRail.pl projekt ten jest rozwojowy. Jak powiedział nam kilka tygodni temuTomasz Zaboklicki, szef PESY, są chętni na pozyskanie lokomotyw Gama. Czekamyna szczegóły.
Pasażer potrzebuje czysty, punktualny i tani pociąg – mówiłna EKG Zbigniew Konieczek. Dobrym przykładem inwestycji w tabor, zdaniem szefaNewagu, są Koleje Dolnośląskie czy Koleje Małopolskie. W zeszłym rokudostarczyliśmy pociągi na Sycylię, w I kwartale 2017 roku włoski operatorprzewiózł 3 razy więcej pasażerów, bo są nowe pociągi – mówił dalej Konieczek.
To znak, że pool taborowy na ezt-y czy szt-y może być pewnymrozwiązaniem. Zwłaszcza, po roku 2022, kiedy skończą się unijne zamówienia.Uczestnicy panelu poświęconego produkcji taboru zwracali jednak uwagę nakonieczność znalezienia źródeł finansowania takich inwestycji. To rola banków iinstytucji finansowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dziś namiastkę poolu taborowego możemy znaleźć w firmiePolski Tabor Szynowy, która oferuje na wynajem 20 Feniksów oraz IndustrialDivision, która może zaproponować odkupione od SKM Warszawa, a zbudowane wNewagu, jednostki 14WE. Czy Newag będzie kolejną spółką oferującą wynajempojazdów. Mamy spółkę Newag Lease, którą będziemy rozwijać – mówił ZbigniewKonieczek.
„