Ponad 600 klimatyzowanych pojazdów w Kolejach Czeskich
inforail
12.03.2013 12:38
Ponad 600 klimatyzowanych pojazdów w Kolejach Czeskich
Ceske drahy pod koniec 2012 roku eksploatowały już ponad 600 klimatyzowanych pojazdów. W ciągu ubiegłego roku ich liczba wzrosła o ponad 110 sztuk. Co ważne dla pasażerów nie wszystkie zostały skierowane do obsługi połączeń międzymiastowych i dalekobieżnych. Około połowa z pojazdów klimatyzowanych trafiła do obsługi pociągów regionalnych. W roku bieżącym przewoźnik planuje sukcesywne wprowadzanie kolejnych jednostek, wyposażonych w klimatyzację. Na koniec 2013 roku ma być ich ponad 100, łącznie już ponad 700.
W transporcie dalekobieżnym klimatyzowane wagony kursują w wybranych pociągach kategorii Express i Eurocity, które łączą Czechy z miastami zagranicą, a także największe miasta w samych Czechach. Ale ostatnio modernizowane wagony pojawiają się także w wybranych relacjach regionalnych. Pasażerowie mogą liczyć na klimatyzację w pociągach expressowych, kursujących m.in. na trasach Praga – Pilzno – Domažlice –Monachium, Usti nad Labem – Kolonia lub z Ołomuńca przez Prerov, Otrokovice i Breclav do Brna. Dalszego zwiększenia liczby modernizowanych wagonów w pociągach Ceskich Drah można spodziewać do końca 2014 roku.
Ponad trzysta klimatyzowanych pojazdów jest już eksploatowanych w transporcie regionalnym i podmiejskim. Większość z tych pojazdów to jednostki CityElefant, zakupione przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, kursujące w okolicach Usti nad Labem, Lichkova we wschodnich Czechach i zapewniających transport na kilku trasach w regionie. Klimatyzowane pojazdy są teraz również dostarczane dla regionu Liberec. Stopniowo do ruchu są wprowadzane także kolejne nowoczesne składy RegioPanter i RegioShark.
Koleje Czeskie uruchomiły pierwsze klimatyzowane wagony w 1994 roku. Były to jednostki restauracyjne w pociągach EuroCity. Pierwsze nowoczesne, klimatyzowane wagony kursowały w Czechach już znacznie wcześniej, bo pod koniec lat 80-tych w pociągu InterExpress Progress relacji Praga –Berlin, obsługiwanym taborem niemieckim.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024