Pomorze z przetargiem na tabor; 2 ezt+opcja
Zgodnie z zapowiedziami województwo pomorskie ogłosiło wreszcie przetarg na zakup nowego taboru.
Chce kupić ezt-y.
O zamówieniu
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 2 sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych o napędzie elektrycznym (EZT) z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 29 sztuk fabrycznie nowych pojazdów kolejowych do obsługi wojewódzkich przewozów pasażerskich.
Przedmiot zamówienia obejmuje następujące typy pojazdów:
1) Typ 1 - Dostawa fabrycznie nowego jednego wieloczłonowego pojazdu kolejowego o napędzie elektrycznym z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 10 sztuk EZT do obsługi wojewódzkich przewozów pasażerskich. Do czasu zelektryfikowania linii kolejowych nr 201, 214, 229, 248 i 253 pojazdy będą kursować po następujących liniach kolejowych: 9 Malbork – Gdańsk Główny, 131 Tczew - Smętowo, 202 Gdańsk Główny - Słupsk, 204 Malbork - Elbląg, 405 Słupsk - Ustka Uroczysko z możliwością rozszerzenia o linie nr 250 i relację pociągu Gdynia Główna - Iława - Olsztyn - Iława - Gdynia Główna;
2) Typ 2 - Dostawa fabrycznie nowego jednego wieloczłonowego pojazdu kolejowego o napędzie elektrycznym z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 19 sztuk EZT do obsługi wojewódzkich przewozów pasażerskich. Pojazdy będą obsługiwać połączenia kolejowe na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieście/Gdańskiem Głównym a Wejherowem (linie kolejowe nr 202 i 250). Po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr: 201, 214, 229, 248 i 253 pojazdy muszą umożliwiać obsługę tych linii za pomocą zakupionych EZT.
W przypadku pozyskania dodatkowych środków ze źródeł zewnętrznych (np. programy Unijne, programy ministerialne, środki z Funduszy państwowych) na realizację przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje wykonanie przedmiotu zamówienia z ewentualnym zastosowaniem przez Zamawiającego prawa opcji, zwiększającym przedmiot zamówienia o nie więcej niż 10 sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych o napędzie elektrycznym typu 1 lub o nie więcej niż 19 sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych typu 2, pod warunkiem, że zaoferowana przez wykonawcę cena jednostkowa na dany typ pojazdu nie ulegnie zwiększeniu. Prawo opcji będzie przejawiać się tym, że Zamawiający może zlecić dostawę do 10 kolejnych sztuk EZT typu 1 lub dostawę do 19 kolejnych sztuk EZT typu 2, pod warunkiem pozyskania środków finansowych, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego, w przypadku gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta.
Oferty można składać do 29 kwietnia 2022 roku.
Kryteria ich oceny to:
Okres gwarancji / Waga: 12 %
Termin dostawy pojazdów w ramach zamówienia podstawowego / Waga: 16 %
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Lokalizacja zbiornika na fekalia pod ostoją w pojeździe typu 1 / Waga: 1 %
Zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty w pojazdach / Waga: 5 %
Moc ciągła silnika trakcyjnego w pojazdach / Waga: 5 %
Chłodzenie falowników i przetwornic powietrzem w pojazdach / Waga: 3 %
Cena - Waga: 58%
Nie dokonano podziału zamówienia na części (EZT Typu 1 i EZT Typu 2), gdyż pojazdy te zaplanowano do kursowania w trakcji wielokrotnej po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr 201, 214, 229, 248 i 253, co wymaga jednego systemu sterowania pojazdami i urządzeniami będącymi na wyposażeniu pojazdów. Jeżeli zamawiane dwa typy pojazdów będą wyprodukowane przez jednego producenta, to będą ze sobą kompatybilne oraz można je będzie łączyć w trakcji wielokrotnej, co w przypadku dostarczenia pojazdów dla Typu 1 i Typu 2 przez różnych producentów, może być utrudnione lub niemożliwe.
Każdy z producentów ma swój własny system sterowania pojazdami, który wynika między innymi z użytych do budowy pojazdu zespołów i podzespołów różnych dostawców, którzy chronią swoje produkty przed konkurencją. Podzielenie zamówienia na części nie pozwoliłoby na łączenie pojazdów Typu 1 z pojazdem Typu 2 i ich kursowanie w trakcji wielokrotnej. Ograniczenia te obniżyłyby możliwości optymalnego wykorzystania pojazdów w eksploatacji. Ponadto dysponowanie pojazdami od jednego wykonawcy zmniejszy koszty utrzymania pojazdów (np. te same części zamienne, jednolita dokumentacja systemu utrzymania pojazdów, itd.). Nie zachodziłaby też konieczność zaopatrywania zaplecza utrzymaniowego pojazdów w dodatkowe wyposażenie i narzędzia. W związku z powyższym, Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Każdy musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie jedno zamówienie zrealizowane w ramach jednej umowy, polegające na dostawie dwóch nowych, co najmniej dwuczłonowych pojazdów kolejowych służących do przewozu pasażerów, przystosowanych technicznie do jazdy dwukierunkowej, z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h.
Czekamy na szczegóły SIWZ, wówczas dowiemy się jakie dwa typy pojazdów chce kupić Pomorze.