Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pomorze sprzedaje klasyczne EN57 i EN71

inforail
27.01.2022 08:45
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego wystawił na sprzedaż klasyczne składy EN57 i EN71.

Łącznie do kupienia jest sześć pojazdów. Wszystkie są odstawione w Chojnicach.

Co na sprzedaż?

Pomorskie sprzedaje następujące jednostki:

Seria i numerEN57-765EN57-849EN57-952EN57-962EN57-967
Numer fabryczny299382485495500
Europejski numer pojazdu (EVN)94 51 2 122 967-4 94 51 2 122 968-2 94 51 2 122 969-094 51 2 121 263-9 94 51 2 121 264-7 94 51 2 121 265-494 51 2 121 467-6 94 51 2 121 468-4 94 51 2 121 469-294 51 2 121 497-3 94 51 2 121 498-1 94 51 2 121 499-994 51 2 121  509-5 94 51 2 121  510-3 94 51 2 121  511-1
Oznaczenie typu5B+6B+5B5B+6B+5B5B+6B+5B5B+6B+5B5B+6B+6B+5B
Rok produkcji19701971197319731973
ProducentPAFAWAG Wrocław
Miejsce postojuPOLREGIO Sp. z o.o. Pomorski Zakład w Gdyni Sekcja w Chojnicach, Chojnice, ul. Tucholska 6a
Data wyłączenia z eksploatacji2016-10-182019-09-202018-08-012018-05-132019-09-17
Data ważności świadectwa sprawności2016-11-022019-09-202018-07-312018-05-122019-09-16
Data (oznaczenie) ost. naprawy rewizyjnej P42011-11-02 (1R6)2013-12-23 (1R7)2012-11-30 (1R7)2012-08-13 (1R6)2013-12-17 (1R6)
Przebieg w km od ost. naprawy rewizyjnej P4290 441 km363 396 km386 320 km376 762 km327 357 km
Data (oznaczenie) ost. naprawy głównej P51990-09-28 (G1)1992-07-27 (G1)1991-05-02 (G1)1993-10-11 (G1)1993-03-31 (G1)
Przebieg w km od początku eksploatacji4 524 533 km5 150 885 km5 209 145 km4 752 253 km4 827 302 km
Przetwornica napięciastatyczna ENI-PZT 3000/32MMwirowa LKp330
Sprężarkatłokowa CM-38
Sprzęgautomatyczny sprzęg Scharfenberga
Średnica kół w zestawach kołowych (konstrukcyjna)napędowych: 1000 mm, tocznych: 940 mm
Liczba i system WC2 szt. w systemie otwartym
Napięcie zasilania3 000 V DC
Maksymalna prędkość110 km/h
Typ silników trakcyjnychLKf-450
Liczba i moc znam. silników trakcyjnych4 × 145 kW
Liczba miejsc siedzących188
Liczba miejsc stojących468
Masa służbowa pojazdu125 t
Długość całego pojazdu65 408 mm
Szerokość pojazdu2 880 mm
Wysokość pojazdu3 720 mm
Seria i numerEN71-009
Numer fabryczny9
Europejski numer pojazdu (EVN)94 51 2 130 339-6 94 51 2 130 102-8 94 51 2 130 103-6 94 51 2 130 104-4
Oznaczenie typu5B+6B+6B+5B
Rok produkcji1976
ProducentPAFAWAG Wrocław
Miejsce postojuPOLREGIO Sp. z o.o. Pomorski Zakład w Gdyni Sekcja w Chojnicach, Chojnice, ul. Tucholska 6a
Data wyłączenia z eksploatacji2019-09-17
Data ważności świadectwa sprawności2019-09-16
Data (oznaczenie) ost. naprawy rewizyjnej P42013-12-17 (1R5)
Przebieg w km od ost. naprawy rewizyjnej P4364 804 km
Data (oznaczenie) ost. naprawy głównej P51991-08-22 (G1)
Przebieg w km od początku eksploatacji3 879 888 km
Przetwornica napięciawirowa LKp330
Sprężarkatłokowa CM-38
Sprzęgautomatyczny sprzęg Scharfenberga
Średnica kół w zestawach kołowych (konstrukcyjna)napędowych: 1000 mm, tocznych: 940 mm
Liczba i system WC2 szt. w systemie otwartym
Napięcie zasilania3 000 V DC
Maksymalna prędkość110 km/h
Typ silników trakcyjnychLKf-450
Liczba i moc znam. silników trakcyjnych8 × 145 kW
Liczba miejsc siedzących264
Liczba miejsc stojących624
Masa służbowa pojazdu182 t
Długość całego pojazdu87 480 mm
Szerokość pojazdu2 880 mm
Wysokość pojazdu3 720 mm

Ceny wywoławcze są następujące:

EN57-765 – 159 000 PLN brutto

      EN57-849 – 906 879  PLN brutto

      EN57-952 – 179 000 PLN brutto

      EN57-962 – 906 879 PLN brutto   

      EN57-967 – 973 176 PLN brutto

      EN71-009 – 1 668 864 PLN brutto

Oferty na zakup składów można składać do 22 lutego 2022 roku.

Ze względu na upływ terminu ważności świadectw sprawności technicznej pojazdów kolejowych, zarówno pojazdy EN57 o numerach 765, 849, 952, 962 i 967 jak i pojazd EN71 o numerze 009 zostały wyłączone z eksploatacji. Możliwość dalszego eksploatowania pojazdów uzależniona jest od wykonania napraw głównych piątego poziomu utrzymania (P5), co wiąże się z poniesieniem znacznych nakładów finansowych, które wielokrotnie przekraczają wartość rynkową pojazdów ustaloną przez rzeczoznawców.

Obecnie planuje się sukcesywne zastępowane obecnie wyeksploatowanych pojazdów do obsługi przewozów pasażerskich w województwie pomorskim fabrycznie nowymi pojazdami, o których zakupienie zabiega Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.

Środki finansowe pozyskane w wyniku sprzedaży pojazdów kolejowych zasilą budżet Województwa Pomorskiego.