Pomorskie wybrało dostawcę dwóch ezt-ów
Przetarg województwa pomorskiego na dostawę dwóch sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych o napędzie elektrycznym został rozstrzygnięty, mimo że obie złożone oferty były poza budżetem.
Wybrana została ta tańsza.
Oferty
Oferty złożyli:
1. Newag z ceną 69 987 000,00 zł brutto;
2. PESA z ceną 104 919 000,00 zł brutto.
Na sfinansowanie zamówienia podstawowego Zamawiający przeznaczył kwotę 55.350.000,00 zł brutto. Zamówienie obejmuje także opcję na 29 pojazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 2 sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych o napędzie elektrycznym (EZT) z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 29 sztuk fabrycznie nowych pojazdów kolejowych do obsługi wojewódzkich przewozów pasażerskich. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące typy pojazdów:
1) Typ 1 - Dostawa fabrycznie nowego jednego wieloczłonowego pojazdu kolejowego o napędzie elektrycznym z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 10 sztuk EZT do obsługi wojewódzkich przewozów pasażerskich. Do czasu zelektryfikowania linii kolejowych nr 201, 214, 229, 248 i 253 pojazdy będą kursować po następujących liniach kolejowych: 9 Malbork – Gdańsk Główny, 131 Tczew - Smętowo, 202 Gdańsk Główny - Słupsk, 204 Malbork - Elbląg, 405 Słupsk - Ustka Uroczysko z możliwością rozszerzenia o linie nr 250 i relację pociągu Gdynia Główna - Iława - Olsztyn - Iława - Gdynia Główna;
2) Typ 2 - Dostawa fabrycznie nowego jednego wieloczłonowego pojazdu kolejowego o napędzie elektrycznym z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 19 sztuk EZT do obsługi wojewódzkich przewozów pasażerskich. Pojazdy będą obsługiwać połączenia kolejowe na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieście/Gdańskiem Głównym a Wejherowem (linie kolejowe nr 202 i 250). Po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr: 201, 214, 229, 248 i 253 pojazdy muszą umożliwiać obsługę tych linii za pomocą zakupionych EZT.
W przypadku pozyskania dodatkowych środków ze źródeł zewnętrznych (np. programy Unijne, programy ministerialne, środki z Funduszy państwowych) na realizację przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje wykonanie przedmiotu zamówienia z ewentualnym zastosowaniem przez Zamawiającego prawa opcji, zwiększającym przedmiot zamówienia o nie więcej niż 10 sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych o napędzie elektrycznym typu 1 lub o nie więcej niż 19 sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych typu 2, pod warunkiem, że zaoferowana przez wykonawcę cena jednostkowa na dany typ pojazdu nie ulegnie zwiększeniu. Prawo opcji będzie przejawiać się tym, że Zamawiający może zlecić dostawę do 10 kolejnych sztuk EZT typu 1 lub dostawę do 19 kolejnych sztuk EZT typu 2, pod warunkiem pozyskania środków finansowych, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego, w przypadku gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta.
Dzisiaj rozstrzygnęliśmy przetarg na zakup nowego taboru o napędzie elektrycznym dla Pomorskie. Wygrał NEWAG S.A. Póki co kupujemy 2 sztuki, ale jesteśmy zdeterminowani, aby wykorzystać pełną opcję i zakupić łącznie 31 sztuk nowych EZT dla połączeń regionalnych i aglomeracyjnych – poinformował na Facebooku Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego.