Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pomorskie szynobusy będą jeszcze lepsze

inforail
11.03.2015 17:12

Województwa Pomorskiego i PESA Bydgoszcz SA podpisały porozumienie dotyczące pojazdów dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Znalazły się w nim zapisy mówiące o zastąpieniu określonych w umowie parametrów technicznych i funkcjonalnych pojazdów lepszymi, przy jednoczesnym braku zwiększenia wynagrodzenia należnego z tego tytułu Wykonawcy pojazdów, podpisany został stosowny aneks do umowy ?poinformował Michał Żurowski, rzecznik prasowy PESY. Powyższe zmiany spowodowały wyznaczenie nowych terminów dostawy dla dwóch pierwszych pojazdów ?pierwszy 20 kwietnia 2015 i drugi 30 kwietnia 2015. Do końca kwietnia zostaną też dostarczone pojazdy nr 3 i 4. Ponadto przesunięte zostaną terminu rozpoczęcia biegu gwarancji dla tych pojazdów ?informuje przedstawiciel PESY. Docelowa linia PKM, na której kursować mają pojazdy oddana zostanie do użytku dopiero we wrześniu. Stąd też nie powinien dziwić brak pospiechu. Przypomnijmy, że PESA dostarczy dla województwa pomorskiego 10 spalinowych zespołów trakcyjnych za ponad 114 mln zł. Siedem z nich będzie trzyczłonowych, pozostałe dwuczłonowe. Według zapisów przetargowych jednostka krótsza musi mieć minimum 250 miejsc (w tym co najmniej 100 siedzących), a trójczłonowa – minimum 350 miejsc (co najmniej 150 siedzących). Pociągi muszą być klimatyzowane, a podróżni mają mieć dostęp do bezprzewodowego Internetu. Zaplanowano też miejsce do przewozu co najmniej sześciu rowerów. Pojazdy mają być wyposażone w System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej z monitorami LCD i wyświetlaczami LED, przekazujący informacje dla pasażerów oraz reklamy. W przedsionku każdego pojazdu ma być intercom do komunikacji głosowej pasażera z obsługą pojazdu w kabinie maszynisty.
Jak już informowaliśmy dla pełnej obsługi całej linii w kierunku Kościerzyny i Gdyni potrzebnych będzie aż 16 pojazdów. Brakujące sześć, bo PESA dostarczy tylko 10, stanowić będą szynobusy, które już dzisiaj wchodzą w skład taboru należącego do samorządu województwa. Oznacza to, że pojazdy będą musiały zostać ściągnięte z tras, które dziś obsługują. Czy kosztem cięć połączeń? Przekonamy się niebawem. Przypomnijmy jednak, że PESA dostarczy dla Pomorskiego dodatkowe cztery pociągi do obsługi trasy Malbork- Grudziądz.