Pomorskie podpisało dwie umowy z Przewozami Regionalnymi
inforail
04.11.2014 09:37
Pomorskie podpisało dwie umowy z Przewozami Regionalnymi
Województwo Pomorskie podpisało umowy z Przewozami Regionalnymi na wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich w rozkładzie jazdy 2014/2015. Przetarg ogłoszony przez tamtejszy Urząd Marszałkowski obejmował dwie części. I tak pierwsza z nich obejmuje zadanie 3.6.7, na które składają się:
I. Podzadanie –regionalne elektryczne i następujące trasy:
1. Odcinek Gdynia –Tczew –Smętowo Graniczne – gr. województwa,
2. Odcinek Gdynia –Tczew – Malbork – gr. województwa – Elbląg / Olsztyn,
3. Odcinek Malbork –granica województwa –(Iława) w okresie 14.12.2014 –31.12.2014
Łącznie pociągokilometry w okresie 14.12.2014 –12.12.2015 – 1.500.000 – 1.600.000
II. Podzadanie – międzyregionalne elektryczne POIiŚ i następujące połączenia:
1 pociąg relacji Gdynia –Bydgoszcz,
1 pociąg relacji Bydgoszcz –Gdynia,
5 pociągów relacji Gdynia –Elbląg
5 pociągów relacji Elbląg –Gdynia,
1 pociąg relacji Gdynia –Olsztyn,
1 pociąg relacji Olsztyn –Gdynia.
Łącznie pociągokilometry w okresie 14.12.2014 –12.12.2015 – 450.000 – 500.000
III. Podzadanie – międzyregionalne elektryczne POIiŚ
Z uwagi na wystąpienie nieprzewidzianych problemów np. związanych z zamawianiem tras u zarządcy infrastruktury, modernizacji przekazanych pojazdów, za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać modyfikacji wskazanych relacji pociągów oraz korekty liczby połączeń.
IV. Podzadanie – regionalne spalinowe:
Odcinek linii nr 207 Malbork –Kwidzyn –Gardeja –gr. województwa –Grudziądz z opcjonalnym odcinkiem
Malbork –Trójmiasto.
Łącznie pociągokilometry w okresie 14.12.2014 –12.12.2015 – 250.000 – 285.000
Za wykonywanie ww. usług Przewozy Regionalne otrzymają 34 700 000 PLN bez VAT. Przewoźnik jako jedyny złożył ofertę na tę część.
Część druga obejmuje zadanie 9.2, na które składają się następujące połączenia:
Odc. linii nr 208 Chojnice – Silno –granica województwa,
Odcinek linii nr 215 – Czersk –Szlachta –gr. województwa –(Laskowice Pom. / Wierzchucin),
Zamawiający nie przewiduje finansowania pociągów:
Przyjeżdżających do stacji Czersk przed godziną 6:00, odjeżdżających ze stacji Czersk po godzinie 20:00,
Przyjeżdżających do stacji Chojnice przed godziną 6:00, odjeżdżających ze stacji Chojnice po godzinie 20:00,
Łącznie pociągokilometry w okresie 14.12.2014 –12.12.2015 – 95.000 – 105.000
Pod pojęciem pracy eksploatacyjnej handlowej pociągu należy rozumieć relację pociągu zgodnie z Sieciowym Rozkładem Jazdy Pociągów.
Począwszy od 1 stycznia 2015 r. Województwo Pomorskie przejmuje od Województwa Warmińsko –Mazurskiego organizowanie publicznego transportu zbiorowego:
—Na odcinku linii nr 204 granica województwa –Elbląg –za wyjątkiem jednej pary Elbląg –Malbork – Elbląg,
—W zakresie jednej pary pociągów: 1 pociąg relacji Gdynia –Olsztyn, 1 pociąg relacji Olsztyn –Gdynia. Na odcinku leżącym na terenie województwa warmińsko-mazurskiego,
Województwo Pomorskie przekazuje do Województwa Warmińsko –Mazurskiego organizowanie publicznego transportu zbiorowego:
—Na odcinku linii kolejowej nr 9 granica województwa –Malbork
—W zakresie jednej pary pociągów relacji Gdynia –Olsztyn Gł. –Gdynia na odcinku lezącym na terenie województwa pomorskiego,
—W zakresie jednej pary pociągów na odcinku Malbork –granica województwa –Elbląg.
Tu Przewozy Regionalne pokonały Arrivę. Za wykonywanie usług zgarną 2 500 000 PLN bez VAT.
I jeszcze słów kilka o taborze. W zakresie zadania 3.6.7 zamawiający przewiduje:
1) Podzadanie Regionalne – przekazanie Wykonawcy używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 (11 sztuk) i EN71 (3 sztuki) (180 –280 miejsc siedzących). Zamawiający przewiduje w 2015 roku przeprowadzenie napraw P4 w 5 pojazdach.
2) Podzadanie Międzyregionalne POIiŚ –przekazanie Wykonawcy 8 sztuk używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Ich zakup i modernizacja współfinansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Z uwagi na prowadzone prace torowe na linii E65 oraz nr 131 i związane z tym dłuższe czasy przejazdu pociągów sam wykonawca w dniu rozpoczęcia świadczenia usług winien dysponować dodatkowo własnym taborem o pojemności składów co najmniej 160 miejsc siedzących w celu ewentualnego zabezpieczenia obsługi pociągów uruchamianych w ramach podpisanej umowy o świadczenie usług publicznych.
3) Podzadanie Spalinowe – przekazanie 4 pojazdów szynowych o napędzie spalinowym do obsługi odcinka Malbork –Kwidzyn –Gardeja –gr. województwa. Minimalna liczba miejsc siedzących: 120. Projekt jest finansowany ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. W momencie ich dostarczenia pojazdy zostaną przekazane Przewoźnikowi
Harmonogram dostaw taboru:
1. 2 sztuki –30 czerwiec 2015 r.,
2. 2 sztuki –31 lipiec 2015 r.
Wykonawca w dniu rozpoczęcia wykonywania zadania winien dysponować własnym taborem o napędzie spalinowym przystosowanym do obsługi przewozów w ramach tego podzadania.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024