Pomorskie podpisało dwie umowy z Przewozami Regionalnymi

inforail
04.11.2014 09:37
Województwo Pomorskie podpisało umowy z Przewozami Regionalnymi na wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich w rozkładzie jazdy 2014/2015. Przetarg ogłoszony przez tamtejszy Urząd Marszałkowski obejmował dwie części. I tak pierwsza z nich obejmuje zadanie 3.6.7, na które składają się:
I. Podzadanie –regionalne elektryczne i następujące trasy:
1. Odcinek Gdynia –Tczew –Smętowo Graniczne – gr. województwa,
2. Odcinek Gdynia –Tczew – Malbork – gr. województwa – Elbląg / Olsztyn,
3. Odcinek Malbork –granica województwa –(Iława) w okresie 14.12.2014 –31.12.2014
Łącznie pociągokilometry w okresie 14.12.2014 –12.12.2015 – 1.500.000 – 1.600.000
II. Podzadanie – międzyregionalne elektryczne POIiŚ i następujące połączenia:
1 pociąg relacji Gdynia –Bydgoszcz,
1 pociąg relacji Bydgoszcz –Gdynia,
5 pociągów relacji Gdynia –Elbląg
5 pociągów relacji Elbląg –Gdynia,
1 pociąg relacji Gdynia –Olsztyn,
1 pociąg relacji Olsztyn –Gdynia.
Łącznie pociągokilometry w okresie 14.12.2014 –12.12.2015 – 450.000 – 500.000
III. Podzadanie – międzyregionalne elektryczne POIiŚ
Z uwagi na wystąpienie nieprzewidzianych problemów np. związanych z zamawianiem tras u zarządcy infrastruktury, modernizacji przekazanych pojazdów, za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać modyfikacji wskazanych relacji pociągów oraz korekty liczby połączeń.
IV. Podzadanie – regionalne spalinowe:
Odcinek linii nr 207 Malbork –Kwidzyn –Gardeja –gr. województwa –Grudziądz z opcjonalnym odcinkiem
Malbork –Trójmiasto.
Łącznie pociągokilometry w okresie 14.12.2014 –12.12.2015 – 250.000 – 285.000
Za wykonywanie ww. usług Przewozy Regionalne otrzymają 34 700 000 PLN bez VAT. Przewoźnik jako jedyny złożył ofertę na tę część.
Część druga obejmuje zadanie 9.2, na które składają się następujące połączenia:
Odc. linii nr 208 Chojnice – Silno –granica województwa,
Odcinek linii nr 215 – Czersk –Szlachta –gr. województwa –(Laskowice Pom. / Wierzchucin),
Zamawiający nie przewiduje finansowania pociągów:
Przyjeżdżających do stacji Czersk przed godziną 6:00, odjeżdżających ze stacji Czersk po godzinie 20:00,
Przyjeżdżających do stacji Chojnice przed godziną 6:00, odjeżdżających ze stacji Chojnice po godzinie 20:00,
Łącznie pociągokilometry w okresie 14.12.2014 –12.12.2015 – 95.000 – 105.000
Pod pojęciem pracy eksploatacyjnej handlowej pociągu należy rozumieć relację pociągu zgodnie z Sieciowym Rozkładem Jazdy Pociągów.
Począwszy od 1 stycznia 2015 r. Województwo Pomorskie przejmuje od Województwa Warmińsko –Mazurskiego organizowanie publicznego transportu zbiorowego:
—Na odcinku linii nr 204 granica województwa –Elbląg –za wyjątkiem jednej pary Elbląg –Malbork – Elbląg,
—W zakresie jednej pary pociągów: 1 pociąg relacji Gdynia –Olsztyn, 1 pociąg relacji Olsztyn –Gdynia. Na odcinku leżącym na terenie województwa warmińsko-mazurskiego,
Województwo Pomorskie przekazuje do Województwa Warmińsko –Mazurskiego organizowanie publicznego transportu zbiorowego:
—Na odcinku linii kolejowej nr 9 granica województwa –Malbork
—W zakresie jednej pary pociągów relacji Gdynia –Olsztyn Gł. –Gdynia na odcinku lezącym na terenie województwa pomorskiego,
—W zakresie jednej pary pociągów na odcinku Malbork –granica województwa –Elbląg.
Tu Przewozy Regionalne pokonały Arrivę. Za wykonywanie usług zgarną 2 500 000 PLN bez VAT.
Województwo Pomorskie podpisało umowy z Przewozami Regionalnymi na wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich w rozkładzie jazdy 2014/2015
I jeszcze słów kilka o taborze. W zakresie zadania 3.6.7 zamawiający przewiduje:
1) Podzadanie Regionalne – przekazanie Wykonawcy używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 (11 sztuk) i EN71 (3 sztuki) (180 –280 miejsc siedzących). Zamawiający przewiduje w 2015 roku przeprowadzenie napraw P4 w 5 pojazdach.
2) Podzadanie Międzyregionalne POIiŚ –przekazanie Wykonawcy 8 sztuk używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Ich zakup i modernizacja współfinansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Z uwagi na prowadzone prace torowe na linii E65 oraz nr 131 i związane z tym dłuższe czasy przejazdu pociągów sam wykonawca w dniu rozpoczęcia świadczenia usług winien dysponować dodatkowo własnym taborem o pojemności składów co najmniej 160 miejsc siedzących w celu ewentualnego zabezpieczenia obsługi pociągów uruchamianych w ramach podpisanej umowy o świadczenie usług publicznych.
3) Podzadanie Spalinowe – przekazanie 4 pojazdów szynowych o napędzie spalinowym do obsługi odcinka Malbork –Kwidzyn –Gardeja –gr. województwa. Minimalna liczba miejsc siedzących: 120. Projekt jest finansowany ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. W momencie ich dostarczenia pojazdy zostaną przekazane Przewoźnikowi
Harmonogram dostaw taboru:
1. 2 sztuki –30 czerwiec 2015 r.,
2. 2 sztuki –31 lipiec 2015 r.
Wykonawca w dniu rozpoczęcia wykonywania zadania winien dysponować własnym taborem o napędzie spalinowym przystosowanym do obsługi przewozów w ramach tego podzadania.