Pomorskie planuje zakup hybryd i ezt-ów

inforail
26.02.2021 10:45

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego zgłosił do KPO 11 kolejowych projektów.

Są też te, które wzbudzają największe zainteresowanie, a więc dotyczące taboru.

Szczegóły projektów

W ramach pomorskich propozycji do KPO zgłoszono następujące projekty kolejowe:

LPTytuł projektuWartość
(tys. zł)
1Prace na linii kolejowej nr 201 na odcinku Gdynia – Maksymilianowo5 400 000
2Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk2 000 000
3Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II: Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot, w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego. Faza I: Przygotowanie, zaprojektowanie i budowa linii kolejowej na odc. od włączenia w linię kolejową nr 250 do węzła integracyjnego Łostowice - Świętokrzyska1 700 000
4Zakup taboru kolejowego do obsługi przewozów pasażerskich w województwie pomorskim925 000
5Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej metropolii500 000
6Rewitalizacja linii kolejowej nr  211 i 212 na odcinku Kościerzyna – Lipusz – Bytów260 000
7Poprawa przepustowości na linii Nr 213 Reda – Hel250 000
8Rewitalizacja linii kolejowej nr 229 na odcinku Kartuzy – Sierakowice240 000
9Rewitalizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 229 na odcinku Lębork – Nowa Wieś Lęborska – Łeba240 000
10Budowa i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego w województwie pomorskim150 000
11Budowa dwupoziomowego skrzyżowania linii kolejowych nr 214 i 229 z drogami wojewódzkimi nr 211 i 224 w Kartuzach wraz z niezbędną infrastrukturą73 798
SUMA11 738 798

Tabor

Odnośnie taboru samorząd chciałby pozyskać 44 składy. 38 z nich to klasyczne, czteroczłonowe ezt-y o wartości 798 mln zł. Kolejne sześć składów to trzyczłonowe hybrydy, najprawdopodobniej spalinowo-elektryczne o wartości 127 mln zł. Łącznie wartość projektu taborowego to 925 mln zł.