Pomorski Zakład Polregio potrzebuje dwóch składów spalinowych

inforail
30.10.2021 20:45
Oprócz przetargu na dzierżawę czterech składów spalinowych, ogłoszonego przez Centralę Polregio, mamy też kolejny przetarg, tym razem z Pomorskiego Zakładu. Dotyczy on dwóch pojazdów, także spalinowych.

Mają one obsługiwać pomorskie trasy w okresie od 12 grudnia 2021 roku do 10 grudnia 2022 roku.

Oferty można składać do 16 listopada 2021 roku. Decyduje cena.

Jakie składy?

Polegio chce pozyskać składy spełniające następujące parametry:

1. Pojazdy muszą posiadać ważne świadectwo sprawności technicznej do dnia 12 grudnia 2022;

2. Wszystkie pojazdy w ramach umowy muszą być tego samego typu;

3. W dniu przekazania danego pojazdu do zamawiającego pojazd musi mieć możliwość przejechania co najmniej 180 000 km do P4;

4. Minimalne parametry techniczno-eksploatacyjne pojazdów:

1) prędkość konstrukcyjna — 100 km/h;

2) przystosowane do jazdy po torze o rozstawie 1435 mm;

3) liczba miejsc siedzących — min. 100 na pojazd (w tym uchylne);

4) obsługa osób niepełnosprawnych min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;

5) urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym — min. 1 rampa lub winda;

6) miejsca do przewozu rowerów — min. 4 miejsca;

7) podłoga pojazdu — pokryta wykładziną antypoślizgową;

8) system audiowizualny — tablice LED lub LCD;

9) ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej — nagrzewnice elektryczne;

10) oświetlenie podstawowe — jarzeniowe lub LED;

11) oświetlenie awaryjne — jarzeniowe lub LED lub żarowe;

5. Każdy pojazd ma być wyposażony w akcesoria niezbędne do ich prawidłowej eksploatacji:

1) półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania Pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;

2) komplet co najmniej 4 szt. zewnętrznych luster bocznych, o ile Pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;

3) system informacji pasażerskiej;

4) komplet kluczy do zamków wewnętrznych i zewnętrznych;

5) gaśnice;

6) dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych — zgodne z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności pociągowej na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;

7) sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz oprogramowaniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia Pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku cyfrowym Wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na każdy pojazd na wypadek usterki;

6. Pojazdy nie mogą być oznakowane w żaden sposób, który identyfikowałby pojazdy z innym przewoźnikiem niż wykonawca;

7. Wraz z pierwszym pojazdem wykonawca dostarczy oprogramowanie umożliwiające stworzenie rozkładu jazdy dla elektronicznego SIP oraz wgranie rozkładu jazdy na pojazdy przez zamawiającego.

W tym przypadku pewne jest, że pojazdy będą obsługiwać trasy na Pomorzu. Trafią prawdopodobnie do Chojnic, gdzie dziś eksploatowane są dwa składy pożyczone od SKPL.