Pomorski Zakład Polregio potrzebuje dwóch składów spalinowych
Oprócz przetargu na dzierżawę czterech składów spalinowych, ogłoszonego przez Centralę Polregio, mamy też kolejny przetarg, tym razem z Pomorskiego Zakładu. Dotyczy on dwóch pojazdów, także spalinowych.
Mają one obsługiwać pomorskie trasy w okresie od 12 grudnia 2021 roku do 10 grudnia 2022 roku.
Oferty można składać do 16 listopada 2021 roku. Decyduje cena.
Jakie składy?
Polegio chce pozyskać składy spełniające następujące parametry:
1. Pojazdy muszą posiadać ważne świadectwo sprawności technicznej do dnia 12 grudnia 2022;
2. Wszystkie pojazdy w ramach umowy muszą być tego samego typu;
3. W dniu przekazania danego pojazdu do zamawiającego pojazd musi mieć możliwość przejechania co najmniej 180 000 km do P4;
4. Minimalne parametry techniczno-eksploatacyjne pojazdów:
1) prędkość konstrukcyjna — 100 km/h;
2) przystosowane do jazdy po torze o rozstawie 1435 mm;
3) liczba miejsc siedzących — min. 100 na pojazd (w tym uchylne);
4) obsługa osób niepełnosprawnych min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;
5) urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym — min. 1 rampa lub winda;
6) miejsca do przewozu rowerów — min. 4 miejsca;
7) podłoga pojazdu — pokryta wykładziną antypoślizgową;
8) system audiowizualny — tablice LED lub LCD;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
9) ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej — nagrzewnice elektryczne;
10) oświetlenie podstawowe — jarzeniowe lub LED;
11) oświetlenie awaryjne — jarzeniowe lub LED lub żarowe;
5. Każdy pojazd ma być wyposażony w akcesoria niezbędne do ich prawidłowej eksploatacji:
1) półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania Pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;
2) komplet co najmniej 4 szt. zewnętrznych luster bocznych, o ile Pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;
3) system informacji pasażerskiej;
4) komplet kluczy do zamków wewnętrznych i zewnętrznych;
5) gaśnice;
6) dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych — zgodne z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności pociągowej na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;
7) sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz oprogramowaniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia Pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku cyfrowym Wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na każdy pojazd na wypadek usterki;
6. Pojazdy nie mogą być oznakowane w żaden sposób, który identyfikowałby pojazdy z innym przewoźnikiem niż wykonawca;
7. Wraz z pierwszym pojazdem wykonawca dostarczy oprogramowanie umożliwiające stworzenie rozkładu jazdy dla elektronicznego SIP oraz wgranie rozkładu jazdy na pojazdy przez zamawiającego.
W tym przypadku pewne jest, że pojazdy będą obsługiwać trasy na Pomorzu. Trafią prawdopodobnie do Chojnic, gdzie dziś eksploatowane są dwa składy pożyczone od SKPL.