Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polskie Pendolino już na testach

inforail
25.04.2013 18:21
Pierwsze Pendolino zamówione przez PKP Intercity rozpoczęło testy. Na razie we Włoszech, w zakładach Savigliano, gdzie składy są produkowane przez Alstom. Do Polski pierwszy pociąg ma przybyć w sierpniu tego roku. Już na miejscu czekają go kolejne testy, a potem oficjalna prezentacja. Rozpoczęty właśnie etap testów zakłada sprawdzanie dwóch pierwszych członów pociągu. Cały skład rozpocznie jazdy testowe, również we Włoszech, w maju. A w Savigliano praca wre. Powstają pudła do kolejnych składów Pendolino. Zbudowano już trzy, rozpoczęły się prace przy czwartym, a więc wszystko idzie zgodnie z planem. Trwają również prace wyposażeniowe. Nadal nie wiemy dokładnie jak będzie wyglądało wnętrze pociągów oraz jak zostaną pomalowane. Strony, a więc PKP Intercity oraz Alstom, utrzymują to w tajemnicy.
Budowa Pendolino dla PKP IC (źródło: Alstom)
Przypomnijmy, że łącznie w Polsce będzie kursowało 20 Pendolino. Wszystkie będą rozwijać prędkości do 250 km/h i pojadą na trasie Trójmiasto-Warszawa-Katowice/Kraków. Nie wykluczone jest również wydłużenie tych relacji do Słupska, Kołobrzegu, Rzeszowa czy Wrocławia. Prawdopodobnie Pendolino zostanie zaprezentowane na targach Trako w Gdańsku i wówczas przekonamy się jakie będzie naprawdę. Alstom buduje również zaplecze techniczne dla szybkich pociągów na warszawskiej Olszynce Grochowskiej. To właśnie producent pociągów będzie odpowiedzialny za ich utrzymanie w pierwszych kilkunastu latach eksploatacji. Regularne kursy Pendolino rozpoczną w grudniu 2014, niewykluczone, że w ramach jazd testowych zabiorą pasażerów wcześniej.