Polskie Pendolino do Czech? Negocjacje się nie zaczęły

inforail
12.01.2017 07:24

Jakiś czas temupojawiły się informacje, że polskie Pendolino mogłyby jeździć do Pragi. Dziświadomo, że droga do tego jest jeszcze raczej daleka.

Negocjacje jeszcze się nie rozpoczęły ? mówi rzecznik Ceskihdrah Petr Šťáhlavský. Czeskie media pisząc o tym temacie podkreślają, że trzylata temu jednostki należące do PKP Intercity były w Czechach. Na testach, natorze w Velim. Czeskie portale zwracają uwagę na fakt, że polskie jednostki niemają wychylnych pudeł, co może skutkować koniecznością zmniejszenia prędkościna łukach. Problem ten nie powstaje w przypadku czeskich składów.

Swego czasu pojawiała się też inna koncepcja. Obejmowała onamianowicie wprowadzenie do obsługi połączeń między Polską a Czechami czeskichskładów Pendolino. Ceske drahy zrezygnowały jednak z tego pomysłu twierdząc, żestan torów między granicą a Katowicami uniemożliwia wykorzystanie pełnimożliwości tych szybkich pociągów.

Jak wiadomo jedna jednostka ED250 pojechała teraz na testydo Niemiec. Jak się dowiedzieliśmy takie testy były zaplanowane już na etapiezakupu tych pociągów, nie są zatem niczym nadzwyczajnym. W tej chwili wydajesię, że PKP Intercity są bliższe wypuszczenia Pendolino do obsługi mimowszystko bardziej prestiżowego połączenia z Berlinem niż Pragą. Dośćpowiedzieć, że pociągi kursujące do czeskiej stolicy w nowym rozkładzie jazdyzostały zdegradowane do kategorii IC. Co prawda to korzyść dla pasażerów, wPolsce płacą mniej za bilety, to jednak wizerunkowo daje to do myślenia.

Wiadomo natomiast, że z czeskim odpowiednikiem naszego UTKkontaktował się producent jednostek ? Alstom. Prowadzone są rozmowy na temattestów i homologowania polskich składów do kursowania po czeskiej sieci.