Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polski Tabor Szynowy to odpowiedź na potrzeby rynku

inforail
23.11.2016 09:26

Polski Tabor Szynowystanowi odpowiedź na oczekiwania rynku ? powiedział podczas Kongresu KolejowegoMarcin Guryniuk, Prezes Spółki.

I dodał, że przewoźnik nie musi być właścicielem wagonu, abyświadczyć usługę przewozową. Polski Tabor Szynowy ma aspiracje aby być poolemtaborowym na rynku przewozów pasażerskich ? zapewnił Guryniuk. Warto zwrócićuwagę, iż taki model prowadzenia działalności przewozowej nie jest mocnorozpowszechniony wśród przewoźników pasażerskich, w przeciwieństwie do rynkutowarowego, na którym operatorzy korzystają z leasingowanego czy dzierżawionegotaboru.

Przypomnijmy, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail, że PolskiTabor Szynowy, zaczyna swoją działalność od modernizacji 20 ezt-ów EN57 ? do standarduFeniks.

Szef Polskiego Taboru Szynowego uważa także, że w Polsce jestmiejsce na konkurencję i nowych producentów. Rozwój może być realizowany woparciu o współpracę z Instytutem Kolejnictwa czy uczelniami technicznymi. Winteresie każdego, a przede wszystkim pasażera leży to, aby przejazdy byłykomfortowe i bezpieczne ? twierdzi Guryniuk. Ostatnia perspektywa unijnapokazała że próbowaliśmy oszukać procesy technologiczne. Może to mieć odbiciechociażby na bezpieczeństwie. Projekty inwestycyjne trzeba przygotowywać wcześniej.Wtedy wszystkie standardy będą spełnione ? konkluduje Guryniuk.