Polski odcinek Rail Baltica do 2027 roku
W Brukseli 5 marcaodbyło się forum Rail Baltica. Na spotkaniu obecny był Ireneusz Merchel, prezesZarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Przedstawiciele Komisji Europejskiej, rządów i ekspercibranży kolejowej wymieniali opinie nt. priorytetów rozwoju europejskiej siecikolejowej w świetle perspektyw finansowych UE na lata 2021-2027 i europejskiegozielonego porozumienia.
Na spotkaniu realizatorzy projektu Rail Baltica przedstawilistatus i termin realizacji projektu, oraz korzyści dla Europy. Odbyły siędyskusje panelowe: maksymalizacja wartości dodanej Rail Baltica dla Europy,priorytety dla rozwoju transeuropejskiej sieci kolejowej w świetle europejskichperspektyw finansowych 2021–2027 i europejskiego zielonego ładu.
W panelu prezentującym status prac na Rail Baltica IreneuszMerchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych przedstawił informacje ozaawansowaniu robót na Rail Baltica w Polsce, a także o dalszych planach:odcinek Czyżew – Białystok , obwodnica Białegostoku, odcinki Białystok – Ełk iEłk – Trakiszki GP. Prezes PLK podkreślił dobrą współpracę ze spółką RB Rail,która odpowiada za budowę Rail Baltica w krajach nadbałtyckich oraz z KolejamiLitewskimi.
Zrealizowaliśmy 1/3długości linii Rail Baltica w Polsce. W najbliższym czasie przystępujemy dorealizacji odcinka Czyżew – Białystok i stacji Ełk. Planujemy zakończeniebudowy linii na terenie Polski i uzyskanie docelowych parametrów do 2027 roku.Cel jest ambitny ale realny – powiedział Ireneusz Merchel, prezes ZarząduPKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Forum skupia kluczowych europejskich decydentów i ekspertóww dziedzinie transportu, w tym z Instrumentu Łącząc Europę, Innowacji i Sieci (INEA); Europejskich Zarządców Infrastruktury Kolejowej, DG MOVE, ParlamentuEuropejskiego, ministerstw krajów nadbałtyckich.
„